tor_eriko Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hvordan lage en slik selv? Veit man kan få kjøpt, men har lysten på å lage selv.. Så vis noen veit hva jeg trenger og hvordan man kan utregne, hvor lenge den forsinker og alt slikt! Så skriv og gi meg hint/hjelp! Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Tenker du på kupèbelysning eller såkalte "følg-meg-hjem"-funksjon på hovedlys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Biltema har en slik som koster 30 kroner. Du kobler den imellom dørbryteren. Veldig enkelt. Hadde ikke giddet lage.. Lage en slik forsinket er veldig enkelt. Er mange metoder. Du kan koble en stor kondensator over lyspæren. Når du smeller igjen døren så vil lampa forsatt lyse, mens kondensatoren lader seg ut. Du kan koble en kondensator over spolen til et rele. Når releet mistet styrespenning (bryter i dør) så vil kondensatoren sørge for at spolen forsatt et inntrukket. Meget enkel og holdbar løsning. Du kan koble en kondensator mellom base og collector til en transistor. Når base mister styrespenning så vil kondensator gi basestrøm. Størrelsen på kondensator og basestrøm angir hvor lang tid. Søk på google etter "light delay" Er masse info... Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 har lysforsinker til taklyset nå! men hadde vært arti å laget slike i forskjellige utgaver, men forskjellige lengder å holde lyset igjen med.. bare som et tidfordriv og lærdom! men takker for svar :D Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 http://www.fordscorpio.co.uk/hlmod.htm Her er iallefall en som har laget slike "follow me home" greier til scorpio. Sikkert mulig å hente ut litt vettug info der. Bilen min har forøvrig 20 sek forsinkelse på interiørlysene før de slukker, så lenge motoren ikke går (tenninga er av). Kjekt når man skal inn i bilen og det er mørkt ute. Lys i alle fotbrønner og tak (foran/bak). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg