Gå til innhold

Dårlig radio i bilen

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pioneer DEH 5600MP i bilen min. Men jeg synes det er så dårlig radio i den. Men vet ikke om det er spilleren som gjør det.

Jeg kjører en og samme strekning hver dag. Enkelte ganger så har jeg fine forhold på radioen og plutselig så får jeg ikke en damn shit i noen dager. Men kjører jeg andre biler og setter på radioen der så får jeg inn signaler mye tidligere enn hos meg selv.

Så hvis det er spilleren så vurderer jeg å bytte, men jeg får se.

Noen som vet hva som evt. kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Pioneer DEH 5600MP i bilen min. Men jeg synes det er så dårlig radio i den. Men vet ikke om det er spilleren som gjør det.

Jeg kjører en og samme strekning hver dag. Enkelte ganger så har jeg fine forhold på radioen og plutselig så får jeg ikke en damn shit i noen dager. Men kjører jeg andre biler og setter på radioen der så får jeg inn signaler mye tidligere enn hos meg selv.

Så hvis det er spilleren så vurderer jeg å bytte, men jeg får se.

Noen som vet hva som evt. kan være problemet?

Kan være at antennen er aktiv. Dvs at den må fores med 12volt i senter for å funke. Det finnes adaptere for slikt. Veldig vanlig på vw caddy, golf osv. Kan jo være antenna også så... men bare ett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nokk ikke den spilleren skal være noe dorligere en andre på radiodelen.

Er nokk antennen som er problemet.

Har selv Alpine 9855r. Når bilen står stille funker den helt perfekkt på radio. Suger tl seg signaler. Får også inn et par utenlandske kanaler på fm.

mens når jeg kjører. Så forsvinner kanalene hele tiden. Greier ikke holde signalet sterkt nokk.

Tenkte selv å kansje få skifta til en bedre antenne. Den jeg har er nå realativt ny. Ble instalert av bilradiospesialisten, men har aldri funket så veldigt bra.

Noen som har forslag til en god antenne? Eller vil det kansje hjelpe å legge opp skikelig jording på den jeg har?

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen er på vei med noe her når de nevner aktiv antenne. Mener å huske at du har en antenneforsterker innebygget i bilen en eller annen plass... Franske biler er ikke kjent for å være enkle! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider