Gå til innhold

Masse grom bilstereo selges (McIntosh, Alpine, Orion, PPI, JL mm)

Ranger emnet

Terminator

Anbefalte innlegg

En del artig bilstereoprodukter til salgs!

- Mc Intosh MC431M forsterker

- Orion 300 PSW forforsterker

- Alpine 6042GD 4 toms fulltonehøyttalere

- JL microsub 8.1 basskasse

- Alpine 7292LS+5952Z kassettspiller m/ 6 CD-skifter

- Boschmann G-4632S 16x10 cm fulltonehøyttalere og

- 2 stk. 4 toms bassporter + 3 stk. høyttaler-terminaler

Gi bud og send sms/mail/PM eller ring for mer info ;)

Alt er meget pent brukt og har papirer på det meste!

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se vedalgte finn.no link:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8837701&sid=4aBVbiybx074274&pos=34&tot=1773&page=2

- Mc Intosh MC431M forsterker

- Orion Concept 97.2 digital equalizer

- Orion 300 PSW forforsterker

- Alpine 6042GD 4 toms fulltonehøyttalere

- Phoenix Gold XCS10 kondensator

- JL microsub 8.1 basskasse

- Precision Power PC250 forsterker

- Precision Power PC4100 forsterker

- Precision Power PC1800 forsterker

- Alpine 7292LS+5952Z kassettspiller m/ 6 CD-skifter

- Boschmann G-4632S 16x10 cm fulltonehøyttalere og

- Boschmann MM2 2,5 cm diskanthøyttalere

- 2 stk. 4 toms bassporter + 3 stk. høyttaler-terminaler

Gi bud og send sms/mail eller ring for mer info ;)

Alt er meget pent brukt og har papirer på det meste!

send meg en pris på ppi forsterkerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan du fortelle litt om orion eq ? hvordan koble til ?

Regner med du mener den digitale eq'en, ikke forforsterkeren...

Har ikke brukt denne på endel år, så er litt rusten,. Men man kjører enkelt phonosignalet inn og ut fra eq'en og da har man alle muligheter til å justere lydfrekvensene slik man vil. Man kan også lagre spesielle kurver og switche mellom disse, da må man selvsagt komme til eq'en. Det er også mulighet for å kjøre et digitalt inn-signal fra cd-spilleren hvis den har slik utgang. Dette krever egen digitalkabel.

Har manualen på eq'en hvor alt dette står, mye tekst ;)

Hvis man googler Orion Concept 97.2 eller Orion DEQ30, så finner man kanskje ut litt mer uten å lese manualen...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er tilstanden på: Precision Power PC4100 forsterkeren da?

noen stygge sår på den?

Den er 97% strøken, ingen stygge merker eller riper i dekslet. Funker 100% og spiller meget bra, spesielt imponert over kontrollen over både fulltone- og basshøyttalere, samt de bratte delefilterne (24 dB/oktav justerbar LP).

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McIntoshen frister...har du esken og alt av papirer/manualer/kvitering?? det samme ang Orion EQ, hadde vært artig p kikke på den, mente du at den hadde digital inngang? hvilken type isåfall?har en eller flere dig innganger? har den balanserte utganger?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McIntoshen frister...har du esken og alt av papirer/manualer/kvitering?? det samme ang Orion EQ, hadde vært artig p kikke på den, mente du at den hadde digital inngang? hvilken type isåfall?har en eller flere dig innganger? har den balanserte utganger?

Har alle papirer på McIntosh'en, dvs kvittering, manual og t.o.m teknisk skjema. Esken bruker jeg som "div.stereo-samling" så hadde ikke tenkt å kvitte meg med den hvis ikke kjøper insisterer. Har ikke isoporen til esken, så tør ikke sende forsterkeren med post i frykt for sendeskader.

Jepp Orion eq'en har digitale innganger og jeg kan skaffe den optiske (?) kabelen som brukes fra spilleren. Det står i manualen at det er både TOSLINK og COAX digital inngang og utgang. Husker at de grommeste Alpine-spillerne sent på 90-tallet var kompatible med dette. Det står også at det er balanserte innganger og utganger. Siden eq'en er digital er det både D/A og A/D-konverter i den hvor begge brukes hvis man benytter phono-signal inn og ut. Den har faktisk også port til tilkobling til data, RS232 data control port, ikke spør meg hva den kan brukes til ;)

Siden du kan justere 30 frekvensbånd digitalt og også høyre og venstre side separat, skulle jeg tro man kan gjøre lyden rimelig slik man vil med denne. Hadde store ambisjoner om å bruke eq'en i en konkurranse-bil en gang i tida, men det ble dessverre aldri noe av. Den er derfor kun testet og 110% strøken.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager OT, men jeg merker meg avataren din. Har du en Outlaw?

Avateren er et bakrutemerke jeg hadde på min Passat og riktig, det er banditten fra Outlaw og Bandit-forsterkerne til PG. Har aldri hatt de, men har hatt M50 og M100 sammen, så har på en måte hatt de likevel.

Hvis jeg får prate rett fra levra, så synes jeg ikke PG-ampene var i nærheten av PPI og McIntosh mht lydkvalitet og kontroll over subbene. Men så var jo M-serien til PG også nesten for budsjett-amper å regne, men de var dyre nok siden Hifi-klubben stort sett aldri gav en krone i rabatt ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider