Gå til innhold

Fjerne omreg avgift?

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

Konge, nå ble jeg glad jeg kjøpte en 91 modell og betalte 1400 i stedet for å kjøpe en 95 mod og betale 6000 :D

..noe som minner meg på at jeg faktisk ikke har betalt omregistreringen..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil samtidlig bli foreslått at fortjenesten på omsetning av brukte kjøretøy skal momsbelegges.

Men privatpersoner som selger bilen sin vil ikke få momskrav på eventuell fortjeneste. Dermed kan det bli vesentlig billigere for bileiere å skifte bil.

Og husk nå endelig at dette kun er et forslag, på lik linje med politikerløfter om hvitere tenner, flere venner, smalere midje, bedre ånde og mindre tålakris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok se at Staten klarer å gjøre dette forslaget svært innbringende for seg selv. Naturlig nok, utenad skal det se ut som at det er folk flest som vinner på dette, men jeg bare grøsser ved tanken på det vonde riset bak speilet. Er det noe vi Nordmenn har lært igjennom en årrekke er det at alt politikere sier og gjør er med ett eneste langsiktig mål for øyet: å raske til seg mest mulig aktiva fra en stakkars lommebok.

Mine brødre av Noreg; sammen er vi sterke! La krigsropet ljome i hver en dal og over enhver eng og fjord:

"They kan take away our money, but they can NEVER break our SPIRITS!"

Eller, vent nå litt. Whoops, for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forutsetning for å juble er jo selvsagt at avgiftene havner på det biligste fra i dag. Det er ikke mange som må betale 20 000 i dag, men det er veldig mange som betaler 1400..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dere jubler så les dette også!!

Dyrere for eldre?

Merk imidlertid at alle biler fra 1994 eller eldre, uavhengig av vekt, ”kun” koster 1.421 kroner å omregistrere. Og med bakgrunn i at slike avgiftsendringer i beste fall skal være ”provenynøytrale” - som på godt norsk betyr inntektsnøytrale, og som igjen betyr at Staten ikke akter å tape en krone på dette - er det derfor all grunn til å tro at avgiftene kommer til å øke for eldre biler.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=358341

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider