Gå til innhold

Min Golf GTi 8v `84mod

Ranger emnet


Merce300

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig bytta ut min nesten 24 år gamle bil med en nesten 23 år gammel Golf GTi... Den gamle er en Benz 300TD som har gått nesten 1,5 milioner mil, så jeg fant ut at etter ett år med skruing på benz gikk jeg til innkjøp av VW. Er meget fornøyd så langt!

Det som skal gjøres:

- Angel Eyes

- Emblemfri grill

- Felger

- Stereo

- Rette ut en bulk på bakluka

- Monovisker

- Senke til 40/40 har 12/10 nå

 

Noen bilder:

 

Forfra i gården min om kvelden.

DSC00067.jpg

å en 3`er med min i parkeringshuset på "Stor M" på tiller i Trondheim.

DSC00026.jpg

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg endelig bytta ut min nesten 24 år gamle bil med en nesten 23 år gammel Golf GTi... Den gamle er en Benz 300TD som har gått nesten 1,5 milioner mil, så jeg fant ut at etter ett år med skruing på benz gikk jeg til innkjøp av VW. Er meget fornøyd så langt!

Det som skal gjøres:

- Angel Eyes

- Emblemfri grill

- Felger

- Stereo

- Rette ut en bulk på bakluka

- Monovisker

 

Noen bilder:

 

Forfra i gården min om kvelden.

DSC00067.jpg

å en 3`er med min i parkeringshuset på "Stor M" på tiller i Trondheim.

DSC00026.jpg

 

Ser ut som et brukbart eksemplar det her.. :)

Men hva med svart netting i frontfanger? :D Tror det hadde blitt tøffere enn den hvite nettingen som sitter på nå :D

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil dette, men svart netting og ta bort det OMP-merket på panseret vil gjøre den enda finere;)

 

OMP-merket er borte, svart netting har jeg ikke tenkt på, men kan nokk bli finere da ja, så det skal jeg tenke på.

 

Med tanke på 88-Dører så tror jeg ikke at jeg gidder det med tanke på lakking,

med mindre jeg finner ett eksemplar til en fornuftig pris med samme farge...

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags lykter er det? har de blått glass, eller er det noen slags blå film over dem? kanskje du kan ha det på ekstralysene også, så ser det litt "jevnere" ut? fin farge på bilen også, keep it up! :)

 

De er faktisk lakkert blå, men det skal bort, for det er bare ene lyset som er blått nå... Har gått til innkjøp av blåe parklys istede.

 

Nytt idag er at jeg ble kjørt på bakfra av en Camry, han klarte å bulke å sprekke bakfangeren rett over exosen...

Bilde av sprekken:

DSC00076.jpg

 

Hvor mye tror dere innkjøp og lakkering av fangeren vil koste?

 

Har også funnet ut at svart netting skal på (takk for tipset), og at frontruta skal skiftes,

for der har en steinsprut sprukket ruta.

 

Noen som vet hvordan lysene inne i grillen skal kobles eller har ett koblingsskjema,

for mine er ikke koblet til... plagsomt...

 

Ellers takk for fine tilbakemeldinger...

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår når jeg var ute å kjørte, mistet jeg 2 bolter til bærebrua til motoren.

 

DSC00082.jpg

Dere der hvor den skal være der den røde pila er...

 

Noen som har vært borti dette før? Forstår ikke hva som har skjedd.

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er faktisk lakkert blå, men det skal bort, for det er bare ene lyset som er blått nå... Har gått til innkjøp av blåe parklys istede.

 

Nytt idag er at jeg ble kjørt på bakfra av en Camry, han klarte å bulke å sprekke bakfangeren rett over exosen...

Bilde av sprekken:

DSC00076.jpg

 

Hvor mye tror dere innkjøp og lakkering av fangeren vil koste?

 

Har også funnet ut at svart netting skal på (takk for tipset), og at frontruta skal skiftes,

for der har en steinsprut sprukket ruta.

 

Noen som vet hvordan lysene inne i grillen skal kobles eller har ett koblingsskjema,

for mine er ikke koblet til... plagsomt...

 

Ellers takk for fine tilbakemeldinger...

 

ca. 0815? like ved bensinstasjonen på rosendal? ;)

 

en buss svingte brått ut fra kollektivfeltet rett foran meg da jeg kom forbi med golfen min, så jeg måtte bråbremse pga dere sto i veien for den, så så jeg golfen din og deg og han som kjørte på deg sto bak bilen din og så på fangeren :p skjønte det måtte være en fra bilforumet.net ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår når jeg var ute å kjørte, mistet jeg 2 bolter til bærebrua til motoren.

 

DSC00082.jpg

Dere der hvor den skal være der den røde pila er...

 

Noen som har vært borti dette før? Forstår ikke hva som har skjedd.

 

jepp, jeg! hehe. Det er vel de boltene fangern er festet i, trodde først det bare var fangern, å att den i midten holdt brua, men det var det ikke. Så tar du av fangern, så ikke kjør, det var i allefall det jeg gjorde. :fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 0815? like ved bensinstasjonen på rosendal? ;)

 

en buss svingte brått ut fra kollektivfeltet rett foran meg da jeg kom forbi med golfen min, så jeg måtte bråbremse pga dere sto i veien for den, så så jeg golfen din og deg og han som kjørte på deg sto bak bilen din og så på fangeren :p skjønte det måtte være en fra bilforumet.net ^^

 

Jepp, stemmer meget godt det ja. Han stilte seg litt vel langt bak han fyren, så det ble sikkert til stoor frustrasjon for bussene som kom.

 

Virker som en jævlig solid bil du har kjøpt deg :fatality:

 

??? Ironisk, forstår ikke... (dumme meg)

 

jepp, jeg! hehe. Det er vel de boltene fangern er festet i, trodde først det bare var fangern, å att den i midten holdt brua, men det var det ikke. Så tar du av fangern, så ikke kjør, det var i allefall det jeg gjorde. :fatality:

 

Kan stemme godt at fangeren festes her også, for den er helt løs på denne siden nå, men dette forstod jeg ikke helt, må jeg av med fangeren og feste botene igjenom den og bærebrua??

 

Har også noen spørsmål ang. det elektriske på denne bilen, da jeg ikke har snøring på elektronikk. Hva er årsaken til at tempraturmåleren ikke fungerer,

og at den blinker noen ganger når jeg har på nærlys, men forsvinner hvis jeg bruker "lyshorn."

Turtellernåla synker med ca 300 R/pm når jeg skrur på lysbryteren, å noen ganger går den helt ned til 0. Har les om noen med de samme symptomene,

men finner ikke tråden så jeg finner ikke ut av det, håper noen kan hjelpe.

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Merce300

 

 

Kan stemme godt at fangeren festes her også, for den er helt løs på denne siden nå, men dette forstod jeg ikke helt, må jeg av med fangeren og feste botene igjenom den og bærebrua??[/quote]

 

Må nok det. Traversen sitter vel i to store og en liten på hver side, og det er de store fangern sitter i. den midterste lille drittskruen er vel bare for at ikke motorn skal dette ned hvis du tar av fangern? eller driver jeg med vranglære? Kjørte også uten de to store skruene en gang, og da datt motorn ned:P

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår