Gå til innhold

Hva synes dere om airbag, helst erfaringer

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

Det er vel bevist at det redder liv i forskjellige situasjoner, så jeg ser det absolutt som en fordel.

Skulle gjerne hatt et barskere ratt i bilen, men ikke nok til at jeg gidder å ta ut airbagen.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo skjedd at airbager har blitt utløst ved en feil, og da er det selvfølgelig en dødsfelle i seg selv.

 

Dette hører selvfølgelig med skjeldenhetene, er ikke noe å tenke på idag.

 

Jeg er ivertfall glad for at min bil HAR airbag. Ett av mine kriterier ved å kjøpe bil var at den skulle være nyere, og tryggere. Og det er helt klart tryggere med airbag.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo skjedd at airbager har blitt utløst ved en feil, og da er det selvfølgelig en dødsfelle i seg selv.

 

Dette hører selvfølgelig med skjeldenhetene, er ikke noe å tenke på idag.

 

Jeg er ivertfall glad for at min bil HAR airbag. Ett av mine kriterier ved å kjøpe bil var at den skulle være nyere, og tryggere. Og det er helt klart tryggere med airbag.

 

Som du sier er det unntak. Det eksisterer unntak der å ikke bruke setebelte har reddet liv. :)

 

Airbag > ikke airbag.

 

Og som sagt, det er bevist at det i hovedsak redder liv. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fått en slik i trynet og vet at hadde ikke den vært der hadde nok historien min vært en annen idag, så de fungerer og gjør jobben sin så sant andre faktorer i smellen også stemmer overens.

 

Så har du allerede montert en slik bag er det ren idioti å ta den ut fordi man skal ha inn et fanzy sportsratt i bilen, finnes airbagratt som tar seg ut også...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt airbag, enn ikke airbag. Men flere biler uten jeg ville kræsjet med enn feks en Ford Ka med airbag. If you catch my drift. Airbag er ikke = livredder. Men det er en ekstra sikkerhet.

Og belte håper jeg folk bruker, selv om man hører historier om folk som overlever rulling pga de ikke hadde belte og ble slengt ut i de første rundene rundt.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg, men fjern "hvis man har airbag, ellers knekker man nakken når de utløses i et krasj." :)

 

Hvorfor, det er faktisk sånn det er. Når man krasjer uten belte blir man slengt forover, og hvis man i tilegg får en pute som blåses opp med eksplosiv kraft midt i ansiktet ditt så knekker nakken.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og en hører tidvis også fortellinger om personer som kastes ut av frontruta og knuser skallen i lyktestolpen de krasjet i.

 

Hvorfor skal en ikke bruke belte?

 

Raggaren: Fordi en alltid bør bruke belte når en ikke rygger ut av en parkeringsplass, uansett om en har airbag eller ikke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og en hører tidvis også fortellinger om personer som kastes ut av frontruta og knuser skallen i lyktestolpen de krasjet i.

 

Hvorfor skal en ikke bruke belte?

 

Raggaren: Fordi en alltid bør bruke belte når en ikke rygger ut av en parkeringsplass, uansett om en har airbag eller ikke.

 

Forstod jeg deg riktig eller "slipper" man belte når man rygger ut av parkeringsplasser ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår