Gå til innhold

Hva synes dere om airbag, helst erfaringer

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

Jepp. Og en hører tidvis også fortellinger om personer som kastes ut av frontruta og knuser skallen i lyktestolpen de krasjet i.

 

Hvorfor skal en ikke bruke belte?

 

Raggaren: Fordi en alltid bør bruke belte når en ikke rygger ut av en parkeringsplass, uansett om en har airbag eller ikke.

 

Hæ, har da sagt at man må bruke belte jeg, og at det er spesielt viktig i biler med airbag.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod jeg deg riktig eller "slipper" man belte når man rygger ut av parkeringsplasser ?

Jeg snakker da inne på parkeringsplasser, har forstått veitrafikkloven slik at en kan unngå belte under rygging, i alle tilfeller er farten så lav at det gir en stor fordel å kunne se fritt rundt seg. :) Normalt skal en alltid bruke belte.

 

Det med parkeringsplass var bare et eksempel på en situasjon der du kan unngå å bulke en bil ved å ikke bruke beltet.

 

Raggaren: Ah. :) Tolket det slik at du mente det var viktig å bruke belte når en hadde airbag. Beklager missforståelsen.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggaren: Ah. :) Tolket det slik at du mente det var viktig å bruke belte når en hadde airbag. Beklager missforståelsen.

 

Det er viktig og bruke belte uansett om man har airbag eller ikke.

 

Skjønner at du misforsto når jeg leser tråden en gang til, skriver litt rotete til tider.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra å ha, men jeg syns ikke det skal være en av kriteriene som bestemmer hvilken bil man skal kjøpe.

 

Jeg ville heller krasjet med en 240 o.l biler som er som tankser når det gjelder ulykker... Enn med en ford ka med airbag.

Eller for å si det på en annen måte. Hvis du falt ned fra en 40 meter høy bygning ville du heller landet rett i asfalten, enn på en myk madrass??

Husk: Det er ikke farten som dreper, det er BRÅstoppen. Og utviklingen har nok gått videre siden 1975 da 240en ble lansert. Mulig du heller vil sitte i en240, men du har større sjans til å overleve i en KA, og det er ikke bare airbagen sin skyld

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kollidert med en Nissan Serena Cargo i ca 40-45 km/t og bilen ble totalvrak. Hadde jeg ikke hatt airbag hadde jeg nok ikke sittet her. Jeg vil nå påstå at man er komplett idiot om man vurderer å fjerne og / eller kjøpe ratt UTEN airbag...!

 

 

Helt enig,har sett flere av tøffingene som fjerner airbagen i rattet, fordi de har kjøpt seg ett sportsratt på tilbud til 500 kr som ser mye tøffere ut. De 500 kr kan fort bli veldig dyr ved en eventuell nakkesleng. Nei, det er en grunn til at airbag er standard på nye biler, de er ikke der for pynt!

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår