Gå til innhold

Hjelp til valg av forsterker

Ranger emnet

Yayo123

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt to nye høytaler som jeg har plassert i hattehyllen, JBL GTO937. http://europe.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO937&cat=MEL&ser=GTS&language=ENG&country=NO&region=EUROPE

Jeg har også to høytalere på dashbordet og cd spilleren er på 4x50 W eller noe. Så jeg har tenkt å kjøre kun høytalerene på dashbord på spilleren, og kjøpe forsterker til høytalerene bak. Så jeg lurte på om det er noen som kan anbefale noen forsterkere til en rimelig pris, høytalerene er altså på 100W RMS og 300W MAX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den hadde vært fin, men er ute etter noe som er enda billigere. Jeg er bare ute etter noe som gir litt ekstra trøkk, og jeg er ikke noe perfeksjonist på lyden akkurat. Men no kommer det bare bass når jeg kun har lyd på en av sidene, om jeg spiller alle høytalerene samtidig så blir lyden helt tam om du skjønner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skjønner, men vil absolutt annbefale at du kjøper deg en 4-kanaler for å få litt mer lyd ut av høytalerne i dashen din :)

Hvis du skal ha noe billigere enn den jeg linket til istad kan du enten sende mail til noen av butikkene som er her på forumet eller du kan dra til en butikk i bergen hvor de selger bilstereo og høre om de har noe å selge deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg også skulle foreslå :)

Sjekk at pluss og minus er koblet likt på alle høyttalerne, ihvertfall på hvert par. Pluss kan gjerne stå på minus og omvendt, men de må i tilfelle stå likt på hvert element.

Og sjekk såklart at det er koblet riktig fremme ved spilleren, det hjelper ikke om alt er koblet likt bak om det er koblet feil ved spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg også skulle foreslå :)

Sjekk at pluss og minus er koblet likt på alle høyttalerne, ihvertfall på hvert par. Pluss kan gjerne stå på minus og omvendt, men de må i tilfelle stå likt på hvert element.

Og sjekk såklart at det er koblet riktig fremme ved spilleren, det hjelper ikke om alt er koblet likt bak om det er koblet feil ved spilleren ;)

Går det an å koble feil på høytalerene da? Siden den ene koblingen er stor og den andre er liten. Jeg tror no hvertfall det er koblet riktig.

Har sett etter brukte men har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider