Gå til innhold

Hvorfor stor felg er stor nok?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Sitter med en BMW E34 og fundere på hvor store dekk jeg har plass til. 17" vet jeg at ikke blir noe problem men 18" hadde vært så sinnsykt mye kulere. Vil selfølgelig ikke at kjøreegenskapene skal bli noe dårligere. Noen som har noen erfaringer med denne bilen? De jeg har fått ett godt tilbud på er 235-40-18 og ifølge dekk kalkulatoren skal rullediameteren være grei i forhold til orginal dimmen. Men hadde noen dekk som subba på gamle golfen det blir ikke aktuelt igjen. (dro av all gummien på en fartsdump i en sving...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har egentlig aldri skjønt hvorfor folk tror bare du har lav-profils dekk så ser det bra ut :hvaskjera

Skulle likt å se noen med lavprofildekk på 14" stålfelg... :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en BMW E34 og fundere på hvor store dekk jeg har plass til. 17" vet jeg at ikke blir noe problem men 18" hadde vært så sinnsykt mye kulere. Vil selfølgelig ikke at kjøreegenskapene skal bli noe dårligere. Noen som har noen erfaringer med denne bilen? De jeg har fått ett godt tilbud på er 235-40-18 og ifølge dekk kalkulatoren skal rullediameteren være grei i forhold til orginal dimmen. Men hadde noen dekk som subba på gamle golfen det blir ikke aktuelt igjen. (dro av all gummien på en fartsdump i en sving...)
Kjører selv med 235/45-17 på slik bil uten problemer, 235/40 får ca 1 cm lavere dekkside og det burde ikke by på store problemer. Disse bilene tåler nok litt hjul. Men for å unngå sporing kjøper du dekk med rund skulder

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke denne 14 eller 15" originalt?

 

Må du ikke da kjøre ganske "aktivt" gjennom svingene for å oppleve bedre grep fra 17" til 19" ?

 

Regner med den har stivere fjæring også. Hva vil du si om kjørekomforten?

 

Orginal dim er 205/65-15.

 

Er ikke grepet som er så mye forskjellig, heller at dekket er lavere som gjør at det ikke fjærer så mye i dekket. Bilen virker stivere.

Stivere fjæring og foringer ja.

 

Kjørekomforten er helt grei. Hadde det vært kun det jeg hadde vært ute etter så hadde jeg kjørt orginal dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår