Gå til innhold

se forskjell på 75 hk og 90 hk?

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

Jepp, da var det på tide å finne en ny motor til balja og lurer derfor på hvordan det går an å se forskjell på en 1,8 75 hk motor og en 1,8 90 hk mens de står på pall? hvor på motoren står motorkoden med andre ord.. :) er det andre ting det går an og se det på? gjerne vis med bilder hvis det er noen spesielle detaljer jeg kan se det på.. :)

takker for svar på forhånd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt vel dyrt for meg altså.. har en som har gått 150 på handa for 2000, men vet ikke om det er en 90 eller 75.. hehe

;) kan jo gå litt opp i pris hvis den er fulgt service og self kasse er jo litt ekstra.. er det noen forskjeller på girskiftmekanismen fra kassa på aam motoren og den din tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden består av 3 bokstaver.

stemmer.. var faktisk klar over det, men takk for opplysningen.. ;) hehe saken er den at jeg ikke er i stand til å finne tre bokstaver på den motoren, men er vel gjerne bare det at øynene mine ikke funker.. har derimot funnet veldig mange tall som jeg tippet at en kunne finne den bokstavkoden utifra, men kan ta en nøyere titt på den en av dagene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kass nivå er det snakk om? penger? hvor mye vil du gi for den?

med nivå mente jeg prisnivå.. :) har som skrevet over her en på handa som har gått litt mindre enn din til 2000 kr, derfor regner jeg ikke med du har lyst til å hoppe fra en prisantydning på 8500 til 2000.. ikke ment som noe kritikk eller noe, men regner med det er realiteten.. var bare det jeg mente, men kassa er jo seff verdt noen kroner til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer.. var faktisk klar over det, men takk for opplysningen.. ;) hehe saken er den at jeg ikke er i stand til å finne tre bokstaver på den motoren, men er vel gjerne bare det at øynene mine ikke funker.. har derimot funnet veldig mange tall som jeg tippet at en kunne finne den bokstavkoden utifra, men kan ta en nøyere titt på den en av dagene.. :)

Bokstavene står først i en rekke av tall. Dette står stanset inn i blokka på et flatt parti mellom sylinder 2 og 3 helt øverst på selve blokka. Bokstavene/tallene er ikke så veldig dype, så du må muligens tørke/skrape av en del gurba.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider