RoBoX Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jepp, da var det på tide å finne en ny motor til balja og lurer derfor på hvordan det går an å se forskjell på en 1,8 75 hk motor og en 1,8 90 hk mens de står på pall? hvor på motoren står motorkoden med andre ord.. :) er det andre ting det går an og se det på? gjerne vis med bilder hvis det er noen spesielle detaljer jeg kan se det på.. :) takker for svar på forhånd.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 vil du kjøpe min motor når jeg skal byte? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 ble litt vel dyrt for meg altså.. har en som har gått 150 på handa for 2000, men vet ikke om det er en 90 eller 75.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Motorkoden er på toppen av blokka, ved dynamo hvis jeg ikke husker feil. Sikkert flere her som vet om den har 75/90 om du sier den. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 går an å prute... hørte bare at norskbildelesenter skulle ha 9500 for en ADZ motor med girkasse. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hvis du ser i spørsmålet mitt vet jeg ikke hvor den står eller hva jeg skal lete etter.. hehe finner jo haugevis av tall på motoren, men har ingen ide om hvilke av de det er.. :doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 går an å prute... hørte bare at norskbildelesenter skulle ha 9500 for en ADZ motor med girkasse. ok.. men regner egentlig uansett med at du ikke vil ned på det nivået jeg fant den andre motoren for.. eller hva? vil du det så send meg gjerne en pm.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hvis du ser i spørsmålet mitt vet jeg ikke hvor den står eller hva jeg skal lete etterh Motorkoden er på toppen av blokka, ved dynamo hvis jeg ikke husker feil. Koden består av 3 bokstaver. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 kass nivå er det snakk om? penger? hvor mye vil du gi for den? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 ble litt vel dyrt for meg altså.. har en som har gått 150 på handa for 2000, men vet ikke om det er en 90 eller 75.. hehe ;) kan jo gå litt opp i pris hvis den er fulgt service og self kasse er jo litt ekstra.. er det noen forskjeller på girskiftmekanismen fra kassa på aam motoren og den din tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 kass nivå er det snakk om? penger? hvor mye vil du gi for den? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Koden består av 3 bokstaver. stemmer.. var faktisk klar over det, men takk for opplysningen.. ;) hehe saken er den at jeg ikke er i stand til å finne tre bokstaver på den motoren, men er vel gjerne bare det at øynene mine ikke funker.. har derimot funnet veldig mange tall som jeg tippet at en kunne finne den bokstavkoden utifra, men kan ta en nøyere titt på den en av dagene.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 kass nivå er det snakk om? penger? hvor mye vil du gi for den? med nivå mente jeg prisnivå.. :) har som skrevet over her en på handa som har gått litt mindre enn din til 2000 kr, derfor regner jeg ikke med du har lyst til å hoppe fra en prisantydning på 8500 til 2000.. ikke ment som noe kritikk eller noe, men regner med det er realiteten.. var bare det jeg mente, men kassa er jo seff verdt noen kroner til da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 stemmer.. var faktisk klar over det, men takk for opplysningen.. ;) hehe saken er den at jeg ikke er i stand til å finne tre bokstaver på den motoren, men er vel gjerne bare det at øynene mine ikke funker.. har derimot funnet veldig mange tall som jeg tippet at en kunne finne den bokstavkoden utifra, men kan ta en nøyere titt på den en av dagene.. :) Bokstavene står først i en rekke av tall. Dette står stanset inn i blokka på et flatt parti mellom sylinder 2 og 3 helt øverst på selve blokka. Bokstavene/tallene er ikke så veldig dype, så du må muligens tørke/skrape av en del gurba. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 flotte greier.. :) da skal jeg finne ut av det.. takker så mye.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg