Gå til innhold

VW-Audi club norway / Drammen

Ranger emnet

Fire&Ice

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Fire&Ice

Nå er vel det som blir kalt S1 en pikes peak verson av Audi quattro'n, og sport quattro er en modda utgave av audi quattro'n det også.

Orginal:

quattro-1.jpg

S1:

quattro-3.jpg

Sport Quattro:

quattro-4.jpg

Audi Quattro Rally Car:

quattro-2.jpg

Nå har en orginal S1 blitt levert med 450 bhp motor, gjør 0-100 på 3,1 sek og toppfart på 220 km/h, mens sport quattro kommer uten turbo, med 306 bhp motor, gjør 0-100 på 4,9 og har toppfart på 248 km/h

Audi kaller S1 selv for "Sport Quattro S1"

Men da er det altså et skille mellom Sport Quattro og Sport Quattro S1.

En av oss tar litt feil her....

S1 er IKKE det samme som Pikes Peak versjonen. S1en er en veldig skjelden bil først og fremst brukt i Rally og Rallycross, såvidt jeg vet ingen laget for gatebruk. PP er enda mer skjelden og ble brukt kun (?) i Pikes Peak bakkeløpet i USA. Vanlig Sport Quattro er også en skjelden bil som også er laget for gatebruk. Den du kaller "Audi Quattro Rally Car" er en Audi A2, forgjengeren for SportQuatro og S1 og bygd på UrQuatro. (Dahlback har i sin SportQuatro en S1 motor men om denne kom med dette org eller har blitt montert i etterkant, det vet jeg ikke. )

Såvidt jeg vet har de fleste (alle?) S1 blitt levert med ca. 600 hk og vanlig Sport Quattro ble levert med 2,2 liter MED turbo og 300 hk.

Utseendemessig er det veldig enkelt å se forskjell på S1 og vanlig Sport Quattro, en SQ ser ut som en forkortet UrQuattro mens S1 har vinger/spoilere over alt.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Får vel begynne å bevege meg ut på treff snart jeg også...

Er det mcdonaldstreffene som er flytta opp til travbanen eller er det EKSTRA TREFF? babyhmm?

Har ikke mye golf å skryte av, men men... er jo golf hvertfall :P

...Fant forresten ut at (ste?)morra til Sven Runar Nilsen jobber her som jeg er lærling... det er litt artig! :)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har solgt.... EGG i det gule huset der for lenge siden... min første jobb... eggetralle på dørene :P :P :P... Har han fortalt deg om det kanskje? :hammer

Var det der vi fikk brus mens vi venta i regnet?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

besteforeldrene som bor der nå... eller di ahr alltid bodd der :p kansje du solgte til de ?

En dame med hvitt hår hvertfall og en mann... :P... og så bodde det en annen familie i under/overetasjen...

Solgte hvertfall til noen eldre :)

Var det der vi fikk brus mens vi venta i regnet?

Husker at vi fikk brus mens vi venta i regnet en gang, men tror ikke det var der...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame med hvitt hår hvertfall og en mann... :P... og så bodde det en annen familie i under/overetasjen...

Solgte hvertfall til noen eldre :)

Husker at vi fikk brus mens vi venta i regnet en gang, men tror ikke det var der...

Ja det er di som bodde i over etg. er familien til kammeraten min...

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider