Gå til innhold

Nøkker og tilnermet hopper i fart.

Ranger emnet


musikkpatrick

Anbefalte innlegg

Skriver dette for mine foreldre, som erfarer problemer med deres Citröèn ZX 1.6i 1992 mod. Bilen har vært kjørt pent i alle år.

 

Problemet er som følger; Når man har kjørt litt, og motorens temperatur øker, starter den å nykke skikkelig, det er nesten så man hopper rundt inni. Dette skjer spesielt om man stopper ved f.eks. ett lyskryss, når man slakker ned på farten, og når man starter igjen. Motoren går ujevnt, det virker som den rett og slett ikke vil gå.

 

Det har vært slik i ca. ett år nå, og vi har byttet noen deler. Dessuten har vi vært hos Citröèn forhandleren, mao. det autoriserte verkstedet. Der kunne ikke ekspertmekanikeren finne noen feil.

 

Deler som er byttet:

 

- Drivstoffilter ved bensintanken

- El-styringen for injectionen

- Pakningen i innsugsmanifolden

- Clutchen (Vet ikke hvor relevant den er i dette tilfellet, ble i alle fall byttet for tre år siden.)

 

 

Jeg har absolutt ingen profesoriske evner innen dette, så jeg øyner en liten mulighet for at det er noen andre her som kan ha opplevd det samme, og vet hvor feilen ligger.

 

 

MVH

Patrick Karlsen

 

 

(Beklager om det er feil forum å poste i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa kanskje. Overvåk trykket bensintrykket.

 

Jobbet med en ford som var slik, da var pumpa gåen.

 

Ok, jeg skal videreformidle det. Ste-pappaen min har sagt at han også trodde det kunne være noe med bensinpumpa. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mulig det er noe sensorer på innsprøytnings systemet som er tette.

 

muttern hadde noe lignene problem på volvo 460 hennes.

 

på bilen hennes så var det ihvertfall en sensor som satt i en liten slange som var rimelig mye dritt rundt. når dem fikk rensa den så gikk bilen som den skulle igjen.

 

prøv å gå over alt som er av sensorer.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å kjørte den idag, alt gikk fint, litt nykking når jeg skulle ta av. Det var alt.

Helt til jeg dro inn på en butikk, og den ble stående i ro ca. 20 min. Da jeg kom ut og skulle rygge ut, nektet motoren å holde seg i gang. Jeg pumpet og ga full gass, men nei. Den ville absolutt ikke gå. Etter flere forsøk gikk det plutselig. Da funket den fint resten av turen.

Rar bil det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det... hvis en varmebeskyttelse har løsnet eller noe sånt,så kan strålingsvarme fra eksos eller lignende etterhvert varme opp bensinen sånn at det dannes gassblærer... som,logisk nok,ikke akkurat gir nok drivstoff på noen få millisekunder...og da er det røkk og napp som er resultatet.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår