musikkpatrick Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Skriver dette for mine foreldre, som erfarer problemer med deres Citröèn ZX 1.6i 1992 mod. Bilen har vært kjørt pent i alle år. Problemet er som følger; Når man har kjørt litt, og motorens temperatur øker, starter den å nykke skikkelig, det er nesten så man hopper rundt inni. Dette skjer spesielt om man stopper ved f.eks. ett lyskryss, når man slakker ned på farten, og når man starter igjen. Motoren går ujevnt, det virker som den rett og slett ikke vil gå. Det har vært slik i ca. ett år nå, og vi har byttet noen deler. Dessuten har vi vært hos Citröèn forhandleren, mao. det autoriserte verkstedet. Der kunne ikke ekspertmekanikeren finne noen feil. Deler som er byttet: - Drivstoffilter ved bensintanken - El-styringen for injectionen - Pakningen i innsugsmanifolden - Clutchen (Vet ikke hvor relevant den er i dette tilfellet, ble i alle fall byttet for tre år siden.) Jeg har absolutt ingen profesoriske evner innen dette, så jeg øyner en liten mulighet for at det er noen andre her som kan ha opplevd det samme, og vet hvor feilen ligger. MVH Patrick Karlsen (Beklager om det er feil forum å poste i) Siter Min 1984 Audi 100 2.2 http://www.bilforumet.no/100-200-v8-1991/195253-1984-audi-100-cc-2-2-a.html#post2176593 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
musikkpatrick Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Er det ingen som vet? Biler kan nesten ikke brukes, og dem synes det er for dumt å kondemnere den når de har brukt såpass med penger... Siter Min 1984 Audi 100 2.2 http://www.bilforumet.no/100-200-v8-1991/195253-1984-audi-100-cc-2-2-a.html#post2176593 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Kommer vel et svar skal du se :) Personlig har jeg ikke peiling, så jeg vil ikke uttale meg Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Bensinpumpa kanskje. Overvåk trykket bensintrykket. Jobbet med en ford som var slik, da var pumpa gåen. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
musikkpatrick Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Bensinpumpa kanskje. Overvåk trykket bensintrykket. Jobbet med en ford som var slik, da var pumpa gåen. Ok, jeg skal videreformidle det. Ste-pappaen min har sagt at han også trodde det kunne være noe med bensinpumpa. Takk for svar. Siter Min 1984 Audi 100 2.2 http://www.bilforumet.no/100-200-v8-1991/195253-1984-audi-100-cc-2-2-a.html#post2176593 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EIO Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 kan være luftmassesensoren i og med at det er injection. Bytt luftfilter. Kan også være noe med fuel-cut. Det kan ikke jeg så mye om, men det kan føre til rykking. Siter - 02 Audi A4 1.8TQ - 91 BMW 325iA x 91 BMW 318i x Audi A3 1.8 Ambition x Renault Laguna 2,0RT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 er mulig det er noe sensorer på innsprøytnings systemet som er tette. muttern hadde noe lignene problem på volvo 460 hennes. på bilen hennes så var det ihvertfall en sensor som satt i en liten slange som var rimelig mye dritt rundt. når dem fikk rensa den så gikk bilen som den skulle igjen. prøv å gå over alt som er av sensorer. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
musikkpatrick Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg var å kjørte den idag, alt gikk fint, litt nykking når jeg skulle ta av. Det var alt. Helt til jeg dro inn på en butikk, og den ble stående i ro ca. 20 min. Da jeg kom ut og skulle rygge ut, nektet motoren å holde seg i gang. Jeg pumpet og ga full gass, men nei. Den ville absolutt ikke gå. Etter flere forsøk gikk det plutselig. Da funket den fint resten av turen. Rar bil det der... Siter Min 1984 Audi 100 2.2 http://www.bilforumet.no/100-200-v8-1991/195253-1984-audi-100-cc-2-2-a.html#post2176593 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hmm.. vapor lock...? Det gir ofte sånne symptomer... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
musikkpatrick Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Vapor Lock? Jeg kan dessverre lite teknisk om biler, så det betyr? Siter Min 1984 Audi 100 2.2 http://www.bilforumet.no/100-200-v8-1991/195253-1984-audi-100-cc-2-2-a.html#post2176593 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Det er når flytende bensin i bensin tilførselen går over til damp grunnet ekstern varme eller lignende. Eller tar jeg feil? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Stemmer det... hvis en varmebeskyttelse har løsnet eller noe sånt,så kan strålingsvarme fra eksos eller lignende etterhvert varme opp bensinen sånn at det dannes gassblærer... som,logisk nok,ikke akkurat gir nok drivstoff på noen få millisekunder...og da er det røkk og napp som er resultatet. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Vet om en lik bil som har akkurat samme symptomet! Men den nøkker kunn når den er kald.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spk Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 hum, det der hørtes veldig ut som bilen min også det der. har du sjekka pluggene åssen ser dem ut? mine var grå/brune. Siter 00 Nissan Primera 2.0 SRI 93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker), 86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.