Gå til innhold

Problemer med brunox, noen tips?

Ranger emnet

Kjell Bøe

Anbefalte innlegg

Jeg har slipa ned halve bilen til stålet og sprøyta på brunox for og hindre rustangrep...

Etter og ha latt brunoxen tørke ca 2 uker så hadde jeg på Standox epoxy grunning...

Etter og ha latt den tørke 3 døgn så var den slipbar...

Broblemet er at det virker som at brunoxen blir myk igjenn, jeg kan da dytte av lag med lakk :(

noen som har erfaninger med brunox'en?

Mvh.

Kjell Bøe

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå???hatte på brunox på noen smådeler..ble litt ivrig så låg over noen strøk med grunning noen timer senere og det funka fint:):)

hvor tykt la du på brunoxen??

den skal bare på i TO TYNNE lag...

er på en måte syregrunning kan du si...

mvh chevy8:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå???hatte på brunox på noen smådeler..ble litt ivrig så låg over noen strøk med grunning noen timer senere og det funka fint:):)

hvor tykt la du på brunoxen??

den skal bare på i TO TYNNE lag...

er på en måte syregrunning kan du si...

mvh chevy8:D

Det står minst 4 lag på boksen da. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lakkverkstedet jeg var på i går la vi på ett tynnt strøk med brunox. ellers tørker det ikke. deretter tørket det over natta å vi hadde på syregrunning, og fillergrunning og det funkka helt fin.

brunoksen var allerede tørr der jeg begynte å male før jeg var kommet til andre siden av bakluka jeg malte litt på, så du har nok hatt på en del.

kan også hende d har vært litt kaldt forn.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står 2 lag på min boks også...

er den svarte boksen der det er skrevet brunox med oransj/brune bokstaver du har?

er det nødvendig med syregrunning oppå brunoxen??

ja temperaturen har en del å si:) men har malt brunox på et par deler i går også var 5-6 grader i garasjen:S ISKALT...men er tørt å fint nå:):)

mvh chevy8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke brunox, Tørker aldri, og den er seig lenge.

Ville heller gått for syregrunning uten noe brunox. Hvordan er rustbullit i forhold til brunox? Er vel bedre egnet som utgangspunkt det...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke brunox....myk skit som egentlig skal ligge oppå rusta som ett tetningsmiddel... Men det funker dårligt!

Nei gutter.. 2K syregrunning på blanke flater er tingen, så fyller...

Skal en kline noe på rustflekker så bruk den hvitew melka som blir blå...

Rustomvandler kaller Wurth det ,666 eller noe å de andre kaler det!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gutter.. 2K syregrunning på blanke flater er tingen, så fyller...

Skal en kline noe på rustflekker så bruk den hvitew melka som blir blå...

Rustomvandler kaller Wurth det ,666 eller noe å de andre kaler det!

ja og en jævel til å fjerne rust...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider