Gå til innhold

Erfaringer med bremseskiver/klosser fra Biltema??

Ranger emnet

TheEdge

Anbefalte innlegg

du kjøper ikke bremseklosser til skylinen din der... men har du en vanlig bil som feks en toyota corolla. så why not? kan ikke klage på de jeg ihvertfall. er jo alltid noen er på BF som skal sippe over noe. men jeg klager ikke.. skivene holder like lenge som de du kjøper fra bilxtra. har prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjøper ikke bremseklosser til skylinen din der... men har du en vanlig bil som feks en toyota corolla. så why not? kan ikke klage på de jeg ihvertfall. er jo alltid noen er på BF som skal sippe over noe. men jeg klager ikke.. skivene holder like lenge som de du kjøper fra bilxtra. har prøvd..

kjøpte til min corolla, måtte slipe ned sidene litt for å få de til å passe, men bortsett fra det så fungerer de helt greit. Bremsene er gode de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltemas klosser til VW Golf ble testet i novemberutgaven av bladet Motor. Der fikk de kjeft for at de mistet bremseevnen under langvarig oppbremsing og at de hadde høyt pedaltrykk.

Rangeringen i testen ble slik:

Jurid: 9,8

VW: 9,8

Icer: 9,1

Remsa: 8,9

Mintex: 7,6

Biltema: 7,4

Delphi: 7,2

ETF: 6,4

Biltemas klosser var dog med god margin billigst.

Skivene vil jeg tro er fullstendig brukbare

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregel: Biltemaskivene får kast etter en hard oppbremsing. Kjenner folk som har prøvd, jeg personlig styrer unna..

Har litt kast i noen nesten nye skiver på bilen min, skal bytte skivene og se om det er Biltema som står på nå..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobba på tema. skivene blir det utrolig fort kast i . i hvertfall dem som ikke er ventilerte.. klossene har jeg faktsik ikke hørt noe klager på. jeg har brukt det en del på bilene mine, og ikke har hatt noe problem, men så har jeg ikke kjøpt det til bilen jeg skal bruke til orgentlig kjøring heller. . tema har mye gull dem, bare så lenge du vet hva du skal kjøpe..

hilsen temaguri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingerregel: Biltemaskivene får kast etter en hard oppbremsing. Kjenner folk som har prøvd, jeg personlig styrer unna..

biltema skiver og klosser. Ikkeno kast eller dårligere bremseeffekt etter rødglødende skive. Hjullagerene klarte seg også bra :)

Klossene støver ganske mye, iallefall de jeg har prøvd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, delte erfaringer altså..

Det kommer vel kanskje ann på hvilket bilmerke de er til også, alle bremseskiver/klosser som selges på biltema er vel kanskje ikke samme produsent..

Jeg ringte biltema(i Bergen) i forbindelse med noen andre spørsmål, så da spurte jeg om skivene og klossene og hvorfor de er så billige i forhold til å kjøpe hos merkeforhandlere.. Kan vel kanskje ikke regne med å få et "uavhengig" svar der da men... De påstår det er samme skivene/klossene som man kjøper hos merkeforhandlere, bare at de handler direkte hos produsenten, og slipper unna fordyrende mellomledd.. Regner med det er innøvd løgn fra ende til annen... Noen som vet??

Nå trenger jeg også bremseskiver bak på en 82 volvo 244DL, etter jeg snakket med dem. Men ser de har to forskjellige bremseskiver bak til 240.. En "vanlig" og en med "girling" på merknad.. Noen som vet forskjellen på disse og hvilken av dem jeg evt. trenger?? Prisen er den samme..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider