Gå til innhold

Kjøper H&R fjærer. Fra hvor?

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hvem forhandler H&R fjærer? Trenger slike til Kvattroen min.

Litt tragedie:

Jeg gikk ned på BilExtra her i Tromsø og spurte etter senkefjærer til Audien min. De ble bestilt, og jeg dro hjem og sløvet. Så gikk det et 'pling' opp for meg; _hvordan_ senking hadde jeg nettopp kjøpt? Kjørte ned til BilEkstra igjen og fikk høre at det var snakk om TRIDON fjærer. Hallo!? TRIDON, for faen! De ble SELVFØLGELIG avbestilt på stedet, men jeg satt igjen med nesten 400,- i gebyr og returfraktkostnader. 'Snufs' tenkte jeg, men det var ikke noe å gjøre med det :( Jævler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hvem forhandler H&R fjærer? Trenger slike til Kvattroen min.

Litt tragedie:

Jeg gikk ned på BilExtra her i Tromsø og spurte etter senkefjærer til Audien min. De ble bestilt, og jeg dro hjem og sløvet. Så gikk det et 'pling' opp for meg; _hvordan_ senking hadde jeg nettopp kjøpt? Kjørte ned til BilEkstra igjen og fikk høre at det var snakk om TRIDON fjærer. Hallo!? TRIDON, for faen! De ble SELVFØLGELIG avbestilt på stedet, men jeg satt igjen med nesten 400,- i gebyr og returfraktkostnader. 'Snufs' tenkte jeg, men det var ikke noe å gjøre med det :( Jævler.

heheh var vell supert at fornuften slo inn, har selv H&R og det virker strålendes :D

sjekk ut her

http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=H%26R&btnG=Google-s%C3%B8k&lr=lang_no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg fant, jeg fant!"

"Hva fant du nå 'a?"

"jeg fant H&R fjærer hos Powerzone til 2777,- og de er allerede bestilt!"

De senker bare 30 mm, men det får holde. Har også lastet ned TüV-papirene på fjærene, og hvis jeg slår de opp i trynet på snuten når jeg blir stoppet, kan de vel ikke si noe? (Med unntak av "angrep på offentlig tjenestemann". Eller må jeg til biltilsynet og få skrevet fjærene inn i vognkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

"Jeg fant, jeg fant!"

"Hva fant du nå 'a?"

"jeg fant H&R fjærer hos Powerzone til 2777,- og de er allerede bestilt!"

De senker bare 30 mm, men det får holde. Har også lastet ned TüV-papirene på fjærene, og hvis jeg slår de opp i trynet på snuten når jeg blir stoppet, kan de vel ikke si noe? (Med unntak av "angrep på offentlig tjenestemann". Eller må jeg til biltilsynet og få skrevet fjærene inn i vognkortet?

Du må ha forstillingskontroll etter senking. Også må du på biltilsynet å vise bilen i senket utgave med godkjenningspapirer og forstillingskontroll. Om alt stemmer så skriver dem det i vognkortet ditt! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by dritjei

koster det mye å få senkesetett på vognkortet

Billigste metoden er å kjøre med det til du evt. får visning pga. av det, da koster det ingenting. Hvis du frivillig viser bilen på biltilsynet koster det vel en 450,- eller noe sånt..

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Billigste metoden er å kjøre med det til du evt. får visning pga. av det, da koster det ingenting. Hvis du frivillig viser bilen på biltilsynet koster det vel en 450,- eller noe sånt..

Det viste jeg faktisk ikke.. takk for rådet... ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har fått problemer med politiet pga senking. Har selv kjørt skamsenket golf i flere år (uten forstillingskontroll), og jeg hørte aldri noe fra politiet. Kjører i dag en godt senket A6 og har møtt politiet flere ganger, men de har aldri stoppet meg.

Jeg har heller ikke tatt 4 hjulskontroll... Dekkene er såvidt litt mer slitt på innersiden bak. Og da er bilen senket ca 5 cm utover orginalt sportsunderstell!

På Golf kan man jo justere forstillingen selv. Blir ikke 100%, men bra nok hvis du er flink til å se skjevheteh på hjulet. Er jo bare å løsne de 2 skruene nederst på demperen og justere inn eller ut!

Dessuten ser det litt tøffere ut når hjulene heller litt innover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider