Gå til innhold

Kjøper H&R fjærer. Fra hvor?

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rozar

Billigste metoden er å kjøre med det til du evt. får visning pga. av det, da koster det ingenting. Hvis du frivillig viser bilen på biltilsynet koster det vel en 450,- eller noe sånt..

Koster fortsatt like mye å få skrevet nytt vognkort.

Og justerer vel ikke noe spesielt mer på 4-hjulskontroll, jeg har bare fått papierer på spissingen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Koster fortsatt like mye å få skrevet nytt vognkort.

Og justerer vel ikke noe spesielt mer på 4-hjulskontroll, jeg har bare fått papierer på spissingen der..

Selve skrivingen av nytt vognkort er faktisk gratis. Hvis du roter bort/blir frastjålet det som ligger i bilen din og tropper opp på biltilsynet så koster det deg ingenting, zip, nada..

Det som derimot koster penger er den tiden de bruker på å godkjenne tüv-papirene dine og skrive dette inn i nytt vognkort. Hvis politiet pålegger de å gjøre det koster dette derimot ingenting da det er noe du har blitt pålagt av en offentlig instans. Det samme gjelder for øvrig alle modifikasjoner på bilen du har.

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PetterJacobsen

Er det mange her som har fått problemer med politiet pga senking. Har selv kjørt skamsenket golf i flere år (uten forstillingskontroll), og jeg hørte aldri noe fra politiet. Kjører i dag en godt senket A6 og har møtt politiet flere ganger, men de har aldri stoppet meg.

Jeg har heller ikke tatt 4 hjulskontroll... Dekkene er såvidt litt mer slitt på innersiden bak. Og da er bilen senket ca 5 cm utover orginalt sportsunderstell!

På Golf kan man jo justere forstillingen selv. Blir ikke 100%, men bra nok hvis du er flink til å se skjevheteh på hjulet. Er jo bare å løsne de 2 skruene nederst på demperen og justere inn eller ut!

Dessuten ser det litt tøffere ut når hjulene heller litt innover;)

Å justere hjulstilling er et must etter senking, ellers får du ikke maks ut av settet. For ikke snakke om økt slitasje på dekk.

Senket selv min Polo og drev og justerte litt på Gewinde før jeg skulle ta forstillingskontroll. Bilen ble livsfarlig å kjøre på våt vei. Skvatt hit og dit i vannpytter osv.

Betalte forresten 400,- i november i fjor for å få inn motor, senking og ratt inn i vognkortet. Da var det ikke plass til mer, så nå er det bare å ta med TÜV papirer hvis jeg gjør noe mer :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Selve skrivingen av nytt vognkort er faktisk gratis. Hvis du roter bort/blir frastjålet det som ligger i bilen din og tropper opp på biltilsynet så koster det deg ingenting, zip, nada..

Det som derimot koster penger er den tiden de bruker på å godkjenne tüv-papirene dine og skrive dette inn i nytt vognkort. Hvis politiet pålegger de å gjøre det koster dette derimot ingenting da det er noe du har blitt pålagt av en offentlig instans. Det samme gjelder for øvrig alle modifikasjoner på bilen du har.

Hmm... kan de være så snille altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider