Gå til innhold

Egen bilstereoklubb

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

En meget god idé Nils Petter. Kan jeg bidra med noe, er det bare å si i fra. Har savnet et slikt tiltak. Nå flytter vi om kort tid til nytt lokale, hvor vi åpner et nytt butikkkonsept på nyåret. Der kan vi muligens finne en løsning med mekkekvelder i verksted, demokvelder etc, det må vi dog se litt på hvordan vi skulle løse.

 

Jeg er uansett svært interessert i å støtte en slik klubb i så stor grad som mulig.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En meget god idé Nils Petter. Kan jeg bidra med noe, er det bare å si i fra. Har savnet et slikt tiltak. Nå flytter vi om kort tid til nytt lokale, hvor vi åpner et nytt butikkkonsept på nyåret. Der kan vi muligens finne en løsning med mekkekvelder i verksted, demokvelder etc, det må vi dog se litt på hvordan vi skulle løse.

 

Jeg er uansett svært interessert i å støtte en slik klubb i så stor grad som mulig.

 

mvh

 

Glenn

 

Det høres bra ut Glenn, som tidligere nevnt i tråden er det jo også ett ønske fra noen om å ha ett slikt treff på sørlandet, som i agderfylkene, og da kan Arendal/Grimstad være ett godt alternativ :) Så du får jo si ifra når du har kommet deg i hus så får jeg komme å ta en titt :)

 

Ellers ble domener (ja i flertall) og webhotell bestillt i går, så da vet folk at det skjer noe hvertfall :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å SATSE litt...dvs. betalende medlemmer = penger til klubbeffekter og arrangement, egen stand på GATEBIL, osv. osv....:D

 

jeg er med! kjempe forslag Zetec!

 

jeg er litt åpen for det 505v6 sier over her, det at alle ga litt penger for å kanskje ha stand på Gatebil, men det krever nok mere med en slik klubb. Dette kan man jo ta etterhvert,

begynne i det forsiktige først med at vi har noen klistermerker og noen treff.

 

hvordan man skal gjøre det med indeling av vårt langstrakte land vet jeg ikke, men kanskje ha en klubb som er hele norge eks:"bilstereoklubben" så at man deler klubben i "bilstereoklubben sør/øst/nord/vest".

 

men uansett hvordan det blir så støtter jeg det, det viktigste er at vi kan møtes slik at det å være gla i bilstereo blir enda gøyere:)

 

treffet som Morten har snakket om kan jo være en del av dette kanskje?

men må ikke glemme å ha treff her nede også som Zetec sier:)

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at både Tor og Kjetil har sagt sitt i tråden her, og er til en liten grad enig med de, MEN poenget med denne klubben er ikke å samle enten dB-drag eller SQ, men å samle alle, i alle kategorier, for treff, og ikke nødvendigvis konkurranser som EMMA og dB-drag stort sett dreier seg om :)

 

Det var også snakk om å teste endel utstyr, med bedømming fra forskjellig hold, og ha litt informasjon om dette på webben, dette vil jeg tro kan bli ett problem for både EMMA og dB-drag å avholde, da det kan bli feil at Tor Steinar sier at Pioneer er best, når han også er sponset av Kenwood og Blaupunkt, om dere skjønner..

Samme gjelder Kjetil, det blir for dumt at en arrangør av slike konkurranser, og importør/forhandler også på sin web skal si hva slags utstyr som spiller bra osv.

 

Alt til sitt bruk og alt det der selvfølgelig, og slike tester skal man ikke ta 100% seriøst da alle har forskjellige meninger, men det blir likevel, etter min mening vanskelig for sponsede organisasjoner å putte slikt på trykk på sine nettsider, men bevis gjerne det motsatte :)

 

Men ett av hovedpunktene var altså treffvirksomheten, og ikke konkurransevirksomhet.

 

Ellers høres det bra ut både det Tor og Kjetil skriver her :)

Skjønner hva du mener, og er til dels enig i det.. Jeg ble selv hekta på et treff, og ikke på en konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med! kjempe forslag Zetec!

 

jeg er litt åpen for det 505v6 sier over her, det at alle ga litt penger for å kanskje ha stand på Gatebil, men det krever nok mere med en slik klubb. Dette kan man jo ta etterhvert,

begynne i det forsiktige først med at vi har noen klistermerker og noen treff.

 

hvordan man skal gjøre det med indeling av vårt langstrakte land vet jeg ikke, men kanskje ha en klubb som er hele norge eks:"bilstereoklubben" så at man deler klubben i "bilstereoklubben sør/øst/nord/vest".

 

men uansett hvordan det blir så støtter jeg det, det viktigste er at vi kan møtes slik at det å være gla i bilstereo blir enda gøyere:)

 

treffet som Morten har snakket om kan jo være en del av dette kanskje?

men må ikke glemme å ha treff her nede også som Zetec sier:)

 

Det første blir vel å ha litt treff og få opp en webside :)

Og ja, treffet som morten tenker på blir endel av dette opplegget, er jo de treffene som gir ett grunnlag for en slik klubb i utgangspunktet.

 

Men så går det jo an, som Kjetil og Tor her også tenker på å heller samarbeide på noen rene treff, og ikke konkurranser.

 

Og Morten nevner at vi på en måte blir konkurrenter mot Tor og Kjetil, og der må jeg si meg sterkt uenig, hehe. Jeg vil jo heller si stikk motsatt, at dette kan bidra til økt rekruttering i både Emma og dB-drag :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Morten nevner at vi på en måte blir konkurrenter mot Tor og Kjetil, og der må jeg si meg sterkt uenig, hehe. Jeg vil jo heller si stikk motsatt, at dette kan bidra til økt rekruttering i både Emma og dB-drag :)

 

enig der, poenget er vell å styrke innteressen, og det vil jo igjen da bli flere deltakere.

 

vis du har plass i bilen på neste Horten treff så hadde jeg, Fredrik og noe bilstereo-utstyr satt pris på å sotte på:)

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der, poenget er vell å styrke innteressen, og det vil jo igjen da bli flere deltakere.

 

vis du har plass i bilen på neste Horten treff så hadde jeg, Fredrik og noe bilstereo-utstyr satt pris på å sotte på:)

 

Det regner jeg med at skal gå greit ja :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Morten nevner at vi på en måte blir konkurrenter mot Tor og Kjetil, og der må jeg si meg sterkt uenig, hehe. Jeg vil jo heller si stikk motsatt, at dette kan bidra til økt rekruttering i både Emma og dB-drag :)

 

Var ikke det jeg mente! Jeg mente at vi ikke på noen måte skal konkurere med de! Men heller kanskje mulighet for litt samarbeid. Som jeg å Audio-Art gjør ang disse treffa nå. Han disponerer lokale :)

 

Edit: jeg -> vi (virket så ego)

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette i utgangspunktet er en god ide som har potensiale til å kunne bli noe artig. Synes dog det er litt viktig at man definerer hvordan type klubb det skal være og hvor mye arbeid det skal legges i dette.

 

Uansett hvor i landet man er så er det alltid ett eller annet miljø som er forbundet med bil hvor folk møtes på en eller annen plass og "henger" hver kveld. Mange av disse har anlegg i bilene sine og er på en eller annen måte interessert i bilstereo. Folk samles for å ha noe å gjøre, ha det gøy og se på hva andre har gjort med bilen sin. Disse personene utgjør ett kjempe potensiale for klubben som er under planlegging, og klarer man å samle endel av disse personene så har man plutselig en stor medlemsmasse, blir en i ett miljø medlem og klubben er bra så går jungeltelegrafen og mange av de andre i det samme miljøet vil komme etter.

 

Jeg personlig mener at hvis man klarer å holde denne klubben på ett folkelig nivå så vil det gå kjempebra og man vil nok også rekruttere endel til både dB drag og EMMA, noe som hadde vært meget positivt da man de siste årene har slitt litt med å få med seg grasrota i bilstereoungdommen med i disse organisasjonene. Husker selv når jeg var på mine første bilstereo konkurranser rundt omkring i Norge, og synes de gutta som hadde skikkelig bygde biler var på en helt annen planet og turte knapt å se på de. Men det viste seg raskt at det var hyggelige folk alle sammen som man kunne slå av en prat med om alt mulig.Jeg vet det er endel mennesker som har lyst å være med på treff/konkurranser men som ikke har turt å stille opp for de synes det ville flaut osv å stille med bilenene sine. Det er dette jeg mener med at denne klubben må prøve å holde seg litt på grasrot nivå spesiellt i starten..

 

Hadde jeg tatt ett glass rødvin til så hadde dette inlegget jammen blitt enda lengre :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig mener at hvis man klarer å holde denne klubben på ett folkelig nivå så vil det gå kjempebra og man vil nok også rekruttere endel til både dB drag og EMMA, noe som hadde vært meget positivt da man de siste årene har slitt litt med å få med seg grasrota i bilstereoungdommen med i disse organisasjonene.

 

 

Det er dette jeg mener med at denne klubben må prøve å holde seg litt på grasrot nivå spesiellt i starten..

 

Hadde jeg tatt ett glass rødvin til så hadde dette inlegget jammen blitt enda lengre :-)

 

Nemlig :)

 

Cluet er å samle alle som har bilstereo som interesse, hvorvidt man har en enkel subkasse baki eller bygg ala Fleischer eller Engen skal ikke spille noen rolle.

 

Og en mulighet for å gi alle nybegynnere den beste starten på bilstereoen sin, og få mest mulig igjen for det man allerede har installert.

 

Guider, som er skrevet av flere personer med kompetanse på området kan f.eks legges på webben, dette er jo noe som er savnet over hele linja.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette i utgangspunktet er en god ide som har potensiale til å kunne bli noe artig. Synes dog det er litt viktig at man definerer hvordan type klubb det skal være og hvor mye arbeid det skal legges i dette.

 

Uansett hvor i landet man er så er det alltid ett eller annet miljø som er forbundet med bil hvor folk møtes på en eller annen plass og "henger" hver kveld. Mange av disse har anlegg i bilene sine og er på en eller annen måte interessert i bilstereo. Folk samles for å ha noe å gjøre, ha det gøy og se på hva andre har gjort med bilen sin. Disse personene utgjør ett kjempe potensiale for klubben som er under planlegging, og klarer man å samle endel av disse personene så har man plutselig en stor medlemsmasse, blir en i ett miljø medlem og klubben er bra så går jungeltelegrafen og mange av de andre i det samme miljøet vil komme etter.

 

Jeg personlig mener at hvis man klarer å holde denne klubben på ett folkelig nivå så vil det gå kjempebra og man vil nok også rekruttere endel til både dB drag og EMMA, noe som hadde vært meget positivt da man de siste årene har slitt litt med å få med seg grasrota i bilstereoungdommen med i disse organisasjonene. Husker selv når jeg var på mine første bilstereo konkurranser rundt omkring i Norge, og synes de gutta som hadde skikkelig bygde biler var på en helt annen planet og turte knapt å se på de. Men det viste seg raskt at det var hyggelige folk alle sammen som man kunne slå av en prat med om alt mulig.Jeg vet det er endel mennesker som har lyst å være med på treff/konkurranser men som ikke har turt å stille opp for de synes det ville flaut osv å stille med bilenene sine. Det er dette jeg mener med at denne klubben må prøve å holde seg litt på grasrot nivå spesiellt i starten..

 

Hadde jeg tatt ett glass rødvin til så hadde dette inlegget jammen blitt enda lengre :-)

 

Jasså du er på flaska.. Jeg husker også godt min første konkurranse i august 1997. Ble stående ved siden av Petter Berg, i rekka. Han var en av de store gutta da, men det viste seg at han ikke var farlig. Og det er jeg sikker på at dagens "helter" ikke er heller. Når Emma starter opp igjen til våren, så er en av de viktigste forbedringene, at det blir en ny klasse for de som aldrig har vært med før, med en forenklet lyd og installasjonsbedømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det ss arosa nevner :) jeg kan kanskje også skaffe "referanse" (high end hjemme hifi) utstyr som man kan "lære seg" å lytte til :) og eventuelt sammenligne da til tider skulle man tro at dagens ungdom bare har "vokst opp" med mp3 filer :hammer: :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår