Gå til innhold

fk montering.. hjelp!

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hei.. har puttet fk motorn i motorommet.. og skal begynne å kople til.. og under innsuget er der en slags "klomp" ligner på EGR ventil.. med en føler i.. i alle fall elektrisk tilkopling!... er dette noe jeg må kople til.. har jeg stikket i mitt F ledningsnett?

er også en føler rett under innsuge.. en føler mer er på F motoren... har jeg stikket til denne å!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel på toppen.. hadde vært flott med svar idag når montering av ledninger begynner:)

selger du kun gullboksen!??? trenger vel neppe ledningsnett vill jeg tru.. etter hva folk sier i alle fall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kanskje den.. men er jo ikke en slik på F motoren.. det er jo rart da... har jeg stikk til den?

Det er med 99,9% sikkerhet kaldstarts-dysa, for F-motorer har tomgangsregulator som alle LH 2.2 og 2.4 systemer. Faktisk er regulatoren helt lik...ligner litt på ei sylinderforma "pumpe", som henter luft fra trykkrøret inn til innsuget, og "bypasser" luft inn til baksiden av innsuget via en slange, for å holde tomgangen oppe.

Dette med kaldstarts-dyse er litt diffust, noen har det, andre ikke. Jeg har det ikke på min 1993 FT, men min 1989 F-motor hadde det, så jeg har bare stripset opp "pluggen" til resten av ledningsnettet....en "dummy-kobling" de kan stusse skikkelig over på en eu-kontroll om de vil ;) hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggen til kaldstarten er blå.. hjelper det deg noe? ellers mener jeg å huske det er en til som ikke blir brukt, men er ikke helt sikker på det!

men på innsugsiden skal du ha to i toppen(vanntemp følere)

1 oppe i blokka(bankesensor)

1 til tomgangsregulator

alt det der EGR styret er bare å plugge å få vekk med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med 99,9% sikkerhet kaldstarts-dysa, for F-motorer har tomgangsregulator som alle LH 2.2 og 2.4 systemer. Faktisk er regulatoren helt lik...ligner litt på ei sylinderforma "pumpe", som henter luft fra trykkrøret inn til innsuget, og "bypasser" luft inn til baksiden av innsuget via en slange, for å holde tomgangen oppe.

Dette med kaldstarts-dyse er litt diffust, noen har det, andre ikke. Jeg har det ikke på min 1993 FT, men min 1989 F-motor hadde det, så jeg har bare stripset opp "pluggen" til resten av ledningsnettet....en "dummy-kobling" de kan stusse skikkelig over på en eu-kontroll om de vil ;) hehe

Eg har no sett to ulike tomgangsregulatura..eine fra 88mod 240 og andre fra 940..

Den fra 940 skulle det 3ledinga innpå.. og den til 240 ska det 2 lidinga til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fann ut at jeg hadde stikk nok.. men tror faktisk jeg har ett for mange.. noen som husker vile som ska på hvor?

passer vanntemp føleren fra F motorn.. for på F motorn var der bare en tilkopling mens på fk var der 2:) eller har det gått greit med koplinga.. satser på en 5-6 timers arbeid igjen.. kan ta bedre bilder en annen dag pluss å legge ut de jeg har senere.. trøtt i dag.. skrudd i 14-15 timer per dag nå så, med jobb å prosjektet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider