Gå til innhold

fk montering.. hjelp!

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

Eg har no sett to ulike tomgangsregulatura..eine fra 88mod 240 og andre fra 940..

Den fra 940 skulle det 3ledinga innpå.. og den til 240 ska det 2 lidinga til

jojo, men fysisk er de helt like.. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor sitter de? fant bare 1 jeg, den ved bankesensoren. hvor er den andre?

Den som sitter rett over bankesensoren er sånn "halvmåne"-forma, og er til instrumentet inne i bilen. Den andre temp-føleren er til motorstyringa, den er lenger inn mot torpedoveggen.. bare følg kanten av toppen bakover, så finner du den. Den skal ligge ca rett over veivhus-vent-boksen der, og er veldig like "kaldstarts-pluggen" og kan lett forveksles, men kaldstarten er BLÅ hvertfal, og vanntempen er i en annen farge jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg muligens koplet rett:) eller er det normalt å ha ett stikk til overs!??

hvordan er det å bytte tempsensor å ta dn som står på F motor? annet type stikk på d en så:)

så på tenningsboksen min i går å tror faktisk jeg har dn berømte GULLBOKSEN.. hvordan farge er det på de andre boksene en gullboksen!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg muligens koplet rett:) eller er det normalt å ha ett stikk til overs!??

hvordan er det å bytte tempsensor å ta dn som står på F motor? annet type stikk på d en så:)

så på tenningsboksen min i går å tror faktisk jeg har dn berømte GULLBOKSEN.. hvordan farge er det på de andre boksene en gullboksen!??

Det er normalt å ha en stikk til overs i ledningsnettet om F-motoren din hadde Kaldstarts-dyse.

Har du dog ikke hatt kaldstarts-dyse før, skal det ikke være noen stikker igjen etter montering av FT/FK.

Edit; Forresten, ja, den føleren til instrumentet(den over bankesensoren) kan du fint bytte ut med den fra F-motoren.

Gullboksen er IKKE GULLFARGA, den er svart som alle andre tennignsbokser, og slutter på -148 mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okioki.. men har ett spørsmål til, må spørre litt for å være sikker.. har på noen kjølevannsslanger en "krane" styrt av vakum.. trenger jeg denne.. å denne slange tar jeg fra topp inn i varmeapparatet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess.. flotte greier:):) ble så fette trangt med denne:D noe jeg synes var rart at når jeg sku "prøvemontere" coolern så passa den ikke helt! HVA skal det bety??:P

fosse240: likte sprederne dine.. milighet å få hvite hvilke spredere du bruker og hvordan de er montert? bilder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullboksen er gullfarga ja.. selv om du har løse chipper tilsier ikke det at det er en gullboks...

når jeg kobla opp f nettet min på ft motorn så teipa jeg bare den blå kontakta til kaldstartdysa inn i ledninsnettet.. satt ingen kladstartdyse på ft motorn.. er det noen ft det sitter det på? virker som det var no missforståelser her? kaldstartdysa er blå og sitter fast i innsuget på undersiden. den andre "dingsen" med 2 stk slanger på som sitter i det staget som støtter opp innsuget er bare og plugge på.bankesensorn er bare og plugge på. flytta over vanntempføleren fra f motorn(kabelsko kobling) da er det vel ikke så mye mer under der.. kontakta til svinghjulsfølern er jo der da

detta er sikkert sagt før, bare "adda" litt info jeg

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at du sa alt så jeg fikk alt i ett innlegg.. ahr printa det ut så!.. men har glømt hvilken som skal kor.. noen som kan si om det er mulig å se forskjell på dem og hvordan som skal på hvor??? hvet den blåe skal på tomgangs saken.. eneste som er lik er vel bankesensor og en annen? forskjell på stikkene til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider