Gå til innhold

Noen som har erfaring med Earthquake SWS-10 eller 12?

Ranger emnet

tomas72

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har brukt Earthquake SWS-10 eller 12. Ser at de ikke bygger så dypt. Jeg har en Honda Civic 2006 modell, og den har et rom i mellom bagasjeromsgulvet og reservehjulet som jeg tenkte å bygge kasse i og samtidig ha plass til forsterkeren nedi der. Hvor liten kasse kan man klare seg med? Tanken er å beholde flatt gulv i bagasjerommet. Rommet er vel ca 60 x 60 cm og kanskje 12-15 cm høyt. Jeg skal ta nøyaktige mål i morgen.

Setter pris på innspill.

Mvh Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en liten du innom Dag tidligere i dag og hørte bittelitt på den SWS 15 han har i stua... SYK sak !! Den spiller så dypt og kontrollert at man ikke forstår det når man ser elementet..

Anders (Autod) har montert en 10" i en Civic og ble meget positivt overrasket ov de, Jeg selv har hørt de i 6.5" utgave og har blitt imponert, så dette er ett produkt jeg trygt kan anbefale.

SWS kan du kjøpe f.eks av meg eller Installbay.no

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet er vel ca 60 x 60 cm og kanskje 12-15 cm høyt. Jeg skal ta nøyaktige mål i morgen.

Ok, jeg var helt på jordet med de målene :) Har bare kikket nedi der en gang før. Rommet er 85 x 50 cm og 20 cm høyt (85 liter?). Det vil vel egentlig si at det er flere elementer som er aktuelle, noe som bygger litt dypere enn SWS elementene.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var helt på jordet med de målene :) Har bare kikket nedi der en gang før. Rommet er 85 x 50 cm og 20 cm høyt (85 liter?). Det vil vel egentlig si at det er flere elementer som er aktuelle, noe som bygger litt dypere enn SWS elementene.

Noen forslag?

Husk at det skal bygges kasse nedi der og da skrumper literene fort.

Hvis man bygger i 19mm mdf blir innvendig dybde kun 16cm og kassa blir på rundt 60 liter.

Med andre ord..... SWS-15!:)

Kassa kan jeg bygge for deg!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord..... SWS-15!:)

Kassa kan jeg bygge for deg!

Hehe. Takk for tilbudet, men jeg tror 15 tommeren blir litt i meste laget. Jeg hadde egentlig håpet å få plass til forsterker nedi rommet der i tillegg til kassen. Pluss at det er jo artig å bygge litt selv også :)

Skal kikke litt på Gatebil-messa i helga. Kanskje det er noen gode tilbud der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk ikke sws-12 til å spille i Mercedes 124 stv.Brukte en 17 liter lukka kasse og en RF power 750 x forsterker som skulle gi pulver nok.Har i ettertid testa i en sedan med meget bra resultat.samme kasse å forsterker.

Bjørn

I følge mine erfaringer er 17 liter for lite på en SWS-12, gi dem 25-30 liter så begynner det å løsne.

For ikke å snakke om kasseforslagene til Earthquake som er helt på vidda.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er en "hatchback" så da oppfører kanskje lyden seg annerledes?

Har regnet og tegnet på kasse som passer i bilen, og har kommet fram til et indre volum på nesten 32 liter (19mm plater). Da har jeg plass til PH1000W.2 i rommet ved siden av kassen.

Det tror jeg vil fungere fin-fint!:)

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider