Gå til innhold

SoundMagus X-3000 - SOLGT!!!

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

På grunn av ny bil og nytt bygg vurderer jeg et mer symmetrisk oppsett, og dermed to mindre forsterkere istedenfor dette "beistet" på usle 84cm (!) og 10 kilo.

Bilde av forsterkeren innvendig:

91cce07370.jpg

Fra fabrikk er denne oppgitt til 3000W RMS @ 2 ohm, men dette er en smule optimistisk. Med bakgrunn i den anbefalte sikringsstørrelsen på 200A (ikke internt i forsterkeren) og oppgitt virkningsgrad på 82% kan man regne seg fram til ca. 2200W @ 2 ohm v/ 13,5V

Dette stemmer bra med oppgitte mål fra andre med denne forsterkeren, og uansett er det hvertfall sikkert at dette er en billig råtass av et arbeidsjern når det gjelder å flytte høyttalermembraner med stor kraft! :)

Alt jeg har hatt av elementer, har denne forsterkeren flyttet uten problemer! Har drevet den i 2,66 ohm, 4 og 8 ohm, og har aldri opplevd at den går tom for krefter.

Gir et vanvittig trøkk i rett oppsett.

Vurderes solgt for passende sum (kostet 3200,- eller noe slikt ny i fjor) eller byttes i to identiske mindre forsterkere (minst 500W RMS pr. stk, helst mer, MÅ være 1 ohms stabile eller levere mye saft i 4 ohm).

Dette er en ettertraktet forsterker blant de som vil ha mye kraft for lite penger. Som meg! :)

Bud og tilbud tas på PM.

- Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Oppdaget at da jeg koblet forsterkeren fra kabelen i bilen, har jeg fått ødelagt inngangen for signal("phono")kabelen (pluggen gikk i to). Denne blir byttet før salg, men spørs om jeg får tak i en som er identisk med den originale. Men forsterkeren fungerer 100% som ny ved salg, bare så det er helt klart!

Du som byr 2700,- inkl. frakt kan sende meg en PM, budet er notert og vurderes som interessant, dersom forsterkeren fortsatt er interessant mtp det nevnt over.

- Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en 12" (Vamp DC-12) i 8 ohm

Så tre 12" (Pioneer 3004SPL) i 2,66 ohm.

Og til slutt en 15" (SoundSplinter RL-p15 D2) i 4 ohm (144.4dB i en Civic).

Editert: Har hatt et par forsterkere "opp gjennom åra", og dette er uten tvil den beste. Slår lett en SPL Dynamics DIG-1450 jeg hadde, og den kostet 7 laken da den kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 alpine mrv-1507 som jeg kan kvitte meg med i bytte mot en forsterker som yter bra i 2 ohm. Forsterkerene yter rundt 800 watt i 2 ohm så vidt jeg vet.. eneste problemet er at dersom du skal ha to av disse er de veldig strømkrevende og samtidig sinnsykt plasskrevende.. i mine øyne den beste analoge forsterkeren fra Alpine noen sinne.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en knall forsterker, den Alpine'n, men dessverre tror jeg den blir litt strømtørst for min del. Når jeg skal ha to, brokoblet på 4 ohm begge to, vil det jo trekke ca. 2,4kW fra batteriet. :) Fant ut at den var på 600W RMS brokoblet på 4 ohms last, og siden det er klasse a/b... Vel. Tørst. :D

Dessuten har jeg lovt bort SoundMagusen til Slick over her, som sendte meg PM først.

Loddet på nye phonoplugger i dag, så nå er den god som ny. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en knall forsterker, den Alpine'n, men dessverre tror jeg den blir litt strømtørst for min del. Når jeg skal ha to, brokoblet på 4 ohm begge to, vil det jo trekke ca. 2,4kW fra batteriet. :) Fant ut at den var på 600W RMS brokoblet på 4 ohms last, og siden det er klasse a/b... Vel. Tørst. :D

Dessuten har jeg lovt bort SoundMagusen til Slick over her, som sendte meg PM først.

Loddet på nye phonoplugger i dag, så nå er den god som ny. :)

Nice :)

Bare å sende info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er supertørste på strøm, ja. Jeg blir nok nødt til å legge en av disse oppå skapet fremfor å bruke den i bilen. Jeg skal drive frontsettet via en Outlaw, som også krever umenneskelig mye strøm, og 2 subber i 2 ohm på 1507'en. Tror jeg må ha litt ekstra strøm til alt dette, derfor jeg vurderer å kvitte meg med begge Alpinene og kanskje finne meg en digital monoblokk..

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider