Gå til innhold

Aiai, nå begynner jeg å bli litt lei! Startvansker!

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Jeg var hos en kompis av meg og hentet bilen min i dag, den var seff tom for strøm da den hadde stått i et par mnd'er til mekking og diverse, uten å være brukt. Vi fikk den i gang igjen med 2 biler som strømtilførsel til batteriet :P Da jeg kom hjem lempet jeg batteriet ut og satte det til lading, i mellomtiden byttet jeg til vinterdekk, da det ikke har blitt gjort tidligere. Så kommer problemene! Batteriet var ferdigladet og jeg putter det inn igjen, så skal jeg starte bilen for å flytte den fra parkeringsplassen......NEIDA! Nesten ikke noe liv, kun innslaget på startern som slår inn (og bensinpumpe og abs osv. summer som det skal) men ingen tenning. Jeg har nettopp byttet starter og er rimelig sikker på at den funker siden jeg ikke har hatt noe problemer med dette før nå (etter bytte av startern). Det virker som om bilen ikke får noe bensin, eller i alle fall at den ikke tennes. Så var jeg nede en liten tur på kveldinga og prøvde, etter mange forsøk var jeg lei, men prøvde likevel litt mer, da plutselig startet den så lett som ingenting! "vri, tsck-vroom" (lettere en min 2006-modell toyota til og med) så jeg tenkte at nå var det sikkert i orden, slo av tenninga for å prøve en gang til, neida, dødt igjen! Hva kan dette være???

 

Forresten, det skal være sagt at det var minimalt med bensin igjen på tanken da jeg kjørte fra kompisen min og hjem, men turte ikke stoppe bilen for å fylle, siden den da sannsynligvis ville stoppe. Etter at jeg kom hjem og fant ut at den ikke ville starte, gikk jeg ned på bensinstasjonen og fikk tak i 10l bensin, og det skulle vel holde for å få liv i kjerra det...? Eller kan det faktisk være dette som er problemet?

 

Egil "rimelig lei" Valle :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde lignendes problem med min nylig... fusket litt å sånn + at den startet og stoppet når den ville.... byttet motorstyrings relêt, etter det er bilen helt fin :)

 

Oi oi! Suverent! Da skal jeg prøve det! :)

Hvor fikk du tak i nytt og koster det mye? Er det plassert i sikringsboksen, og event. hvilket nr.?

 

Forresten, hvordan fjusket bilen din? Og kan det ikke være drifstoffpumpereleet som også er ødelagt? Og helt til slutt, hvordan ser jeg om et releet er ødelagt? Er det noe måte å måle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fusket nesten litt sånn som om tenninga kutta...Relêt sitter på releplass 3 på boksen ja... kostet 144kr på vag...

 

Oi oi! Suverent! Da skal jeg prøve det! :)

Hvor fikk du tak i nytt og koster det mye? Er det plassert i sikringsboksen, og event. hvilket nr.?

 

Forresten, hvordan fjusket bilen din?

Corrado G-60

Audi A4 -avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede igjen nå å testet, da startert bilen med en gang, lett som bare det! Jeg flyttet den ut fra parkeringskjelleren og ut på parkeringsplassen utenfor, og da jeg stoppa og skulle teste den igjen, så ville den ikke starte! Men jeg skal prøve å bytte det releet på plass nr.3 :)

Har hatt samme problemer med min Corrado. Stopper den og skal starte igjen så vil den ikke. Men viss eg vrir nøkkelen litt tilbake fra startposisjon ett par ganger så kommer den. reele nr3?? hehe

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemer med min Corrado. Stopper den og skal starte igjen så vil den ikke. Men viss eg vrir nøkkelen litt tilbake fra startposisjon ett par ganger så kommer den. reele nr3?? hehe

 

Han som taua meg fra NAF... spurte om jeg hadde det problemet du har der, da jeg hadde tøbbel, for han sa at tenningslåsene blei vist slitt på vw bilene fra den tida...Da var det vist de symptomene,

Corrado G-60

Audi A4 -avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som taua meg fra NAF... spurte om jeg hadde det problemet du har der, da jeg hadde tøbbel, for han sa at tenningslåsene blei vist slitt på vw bilene fra den tida...Da var det vist de symptomene,
Oki, ja det kan hørest riktig ut, fordi eg hører at reelet slår inn når eg vrir om, men ingenting skjer:S hehe...

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår