Gå til innhold

240Turboneger

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

litt oppdatering: Har hadt bilen på Eu-godkjenning i dag fikk kun 1 1er feil så den gikk glatt gjennom , tenkte det er jul så må jo kjøpe noe til bilen å! så jeg kjøpe voltmeter og dro ut den gammle volvo klokka, kjøpt nye pigg dekk, bytta bremse vesken. og skulle bytte temp føleren på blokk men den satt så godt att når jeg tokk sikkerlig i så hørtes det ut som gjengene skulle gå så jeg gidder ikke og gjenge opp på nytt så jeg lott det være. så blir ikke gjort så mye mer med den før jeg begynner og jobbe / kjøre lastebil, straks ferdig med skolen nå! så skal vi få fart på bilen.... :D ja og xtra lysa skal snart av hehe. her er ett par bilder:

Bilde150.jpg

Bilde158.jpg

fått tatt litt bedere bilde av motor-romme

Bilde157.jpg

Bilde156.jpg

Bilde149.jpg

Bilde152.jpg

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal bytte grenrør pakningene og små ting på bilen i ferien bilder kommer ..

Fått sjekka hjernen på FT motoren, før så gikk bilen på 1500rpm når den fikk tempraturen opp så nå går den på 1000rpm så det er deiligt å få ordna.

Også var jeg innom huggern i horten ( Bamse ) og kjøpte crom lista som jeg mangla som du kanskje ser mangler på de nyere bildene av den.

Bilde161.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja tony det var jo morsomt møte med politiet i går da hehe.

pen den bilen. gikk ikke så værst heler hehe. her ikke no sånn kjempe greie på bil eller volvo men hvet da at det har du sånn nogenlunde peiling på.

så da har jeg skryti litt av bilen din hehe. må ta en roadtrip te Notodden igjen da. så kan jeg sitte på med deg så du får vist hva den klarer hehe.

V8 SCANIA V8 V8 S-U-P-E-R V8 Swedish Heartbeat

Lærte å krabbe, lærte å gå, lærte og like SCANIA med V8 å

http://truckstop.diskusjonsforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke vi men Lerik ble stoppa på kongsberg og mangellapp for sotinga.

også kom polti mens vi var på tuven og drifta og da møtte vi både en sivil og en hiace poltibil på vei bort. så vi kjørte sprett når vi drifta igår. også når vi kom til Horten igjen satt jeg på med Tony en times tid:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutta!!! :) var morro den turen vi tokk!

Det drev og skrappa litt fra høyre side foran på bilen denne uka,

så i går tokk den helt av og begynnte og bli mye skrape lyder.

så jeg fikk sjekka det hva som var feil da og jeg trudde det var foringen eller no, nei da det var lageret som hadde godt til helvette, så vis jeg hadde kjørt noe særligt mer kunne det godt mye værre! så da fikk jeg bytta det i dag da :thumb , trur jeg skal ha en midligtidig løsning på bak akselen min jeg sveiser den og har det litt før jeg bytter til detroit locker :) BILDER:

Bilde166.jpg

gammle lagere alle de kullene datt ut når jeg tokk av skiven hadde max flaks

Bilde167.jpg

da var den av

Bilde168.jpg

og på med det nye lagere og pakka fett osv, blei så bra at må si at bilen går mye bedere i svingene en det den gjorde før

Bilde169.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til og sitte på med deg neste gang:pray :pray slepper jeg og sitte i en bil som er litt gåen i foringene tror ikke den likte det helt.:m'm:

også pleier ikke jeg og sovne hehe.

kunne fått en god tur i en turbo bil og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider