Gå til innhold

240Turboneger

Ranger emnet

TurboTony

Anbefalte innlegg

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da, det kom litt brått på meg da jeg sa jeg skulle bytte Gir kasse på bilen nå jeg flytta hjem igjen og i går så gikk kassa til helvette. det begynnte pluselig og skrape også mista jeg 3 gir. så forhåpenlig vis får jeg fiksa en annen kasse i dag ( M45 ) så jeg skulle egentli ha oppi bilen. off passa meg litt dårlig å bytte det nå ,men men tar det med et smil :) viste at M47 var ikke så holdbar men har aldri hadt noe skrape lyder før i går.

Haha. Henger vel noen traumer igjen fra da Morten "Gear-Crunch" Bjune eide bilen :D Holdbare greier detta her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt nye kasse til bilen en 4 trins M45 kasse. som sto på en 244 som blei taka, også fikk jeg med mellom akselen. Den skal i på bilen på onsdagen også skal jeg bytte vannpumpe pakninga så blir det bra :)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepps da fikk jeg ordna bilde av den nye gir-kassa M45'n,

kassa er kjempe fin og tight så det blir bra!

Også skal R-SPORT spacerne på igjen med nye lengere bolter.

Måtte bare ta med ett bilde av de 3-eika felgene til 240'n hehe!

Nå skal jeg begynne å få fart på dette prosjekte er ferdig på skolen nå,

så nå er det rett ut i arbeids live :D

Bilde174-1.jpg

Bilde175-1.jpg

Bilde173-1.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det også montert dump på bilen, Collins dump fra kollevold, fett lyd

mange som skvetter når jeg kommer :D Også kommer kassa i morra det blir bra :) Får se om jeg tar av tåke lysa foran på bilen å!

Bilde177.jpg

Collinsdumpvalve.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepp yepp da blei vann pumpe pakninga bytta, hadde ikke strøm på moben så fikk ikke tatt bilde men det var ikke så mye å se på uansett, men skulle opp med kassa i dag da men vi så jo at mellom akselen var litt for kort så skal se på en annen i morra da, så skal jeg få bytta kasse :D

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 84 mod. 244 GLE med akkurat samme lister.. Det var ellers en god del utstyr på min også. Jeg har sett flere 84 GLE med samme lister, sikkert et eller annet jubileum eller noe sånt.....

jeg har jo 83 GLE men det kan godt være det en jubileum

bare hadde aldri sett det på en 240 uten om min, men hva slaks xtra utstyr hadde du ?

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepps da fikk jeg kjøpt riktig mellom aksel til 240'n i dag da :thumb stikker til bilservis og kjøper nytt lager til den siden den skal ut uansett.

Også hadde han noen 740 turbo felger som var orginale som han ville bli kvitt så da kjøpte jeg dem i samma slengen får en billig penge :D

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg den nye M45-kassa på plass i dag, den gikk på uten noe

styr, bytta over cluch huse fra M47-kassa, stakk ned på den nye biltema'n i

tønsberg og kjøpte nytt lager til mellom akselen. Også ser du bilde av kassa skiten og vaska litt forskjeld, og den gammle M47 kassa var 3gir'e i kassa helt

spist opp haha faen og mye spon og metall deler det lå i den. men den nye kassa var utrloig fin og tight i forhold til den gammle :D men lurte på hvem gir var det man burde sett i før man tar i reværs igjen?? BILDER:

nye kassa skiten

Bilde178.jpg

Bilde183.jpg

også vaska den av og bytta clutch hus

Bilde185.jpg

Bilde184.jpg

gammle gir kassa og inni den :D

Bilde182.jpg

Bilde187.jpg

også så jeg på clutch'en at det var en sachs ??? orginalt???

Bilde188.jpg

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider