funkes Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Får nesten prøve å få et ok svar her, siden de hos Tollvesenet ikke skjønner en forbanna drit. Hvis man får godkjent effektøkning i en bil, skal avgifter betales for å få ny effekt skrevet inn i vognkortet. Avgiften regnes ut etter hvor lenge bilen har vært i Norge. Altså, bruksfradrag etter førstegangsregistrering i Norge, ikke når den er registrert første gang. Right? Men importerer man en bil som det har blitt økt effekt på (i mitt tilfelle montert kompressor). Dette ble gjort da bilen var ny, effekten har vært oppgitt i det utenlandske vognkortet siden bilen var ny. Derfor får man maks bruksfradrag, også på den ekstra effekten. Right? Men så kommer det jeg egentlig lurer på. Man importerer en orginal bil og før man viser bilen monterer man kompressor på den. Når du viser bilen får du også godkjent den ekstra effekten. Hvordan blir da med avgiftsregningen? Vil du få maks bruksfradrag (fra bilen er førstegangsregistrert i utlandet) eller vil du ikke får bruksfradrag i hele tatt på den ekstra effekten? Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Avgiften er basert på vekt/volum/hestekrefter ved registrerindsidspunkt. Bruksfradraget beregnes ut ifra når bilen var ny. Ja, du får bruksfradrag på de ekstra hk'ene også, selvom du gjør det etter du har registrert bilen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.