Rage Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Ikke glem å ta med løft i teoriene deres også nå da. Så en film hvor de hadde montert HKS 265 graders kammer med 9.5 i løft på en org SR20DET motor i en S13, 180sx, de fikk ladetrykk nesten 700rpm tidligere, og økte toppeffekten med 15hk\23nm. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Ikke glem å ta med løft i teoriene deres også nå da. Så en film hvor de hadde montert HKS 265 graders kammer med 9.5 i løft på en org SR20DET motor i en S13, 180sx, de fikk ladetrykk nesten 700rpm tidligere, og økte toppeffekten med 15hk\23nm. Ikke rart i... Med en port som er for stor i forhold til ventilvinduet så "løftes" hele effektkurven så fort man får inn et bedre forhold de imellom. Enkleste veien å gjøre det på er å løfte mer... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Med hvass kam,400 på 0.9 bar (motoren puster bedre,gir mer effekt med mindre trykk (hvis snurra henger med)),slapp kam (Les: motor) trenger mer boost for samme hp. Men, det er viktig å ikke ha en kam som er for hvass,blir den det så forsvinner mye kjørbarhet på bunn (relevant på gatebil) og man risikerer å få masse effekt...på et turtall som er 1000 rpm over turtallssperra. Relativt ubruklig,med andre ord... En turbo innstilt på 1 Bar på en std motor,som plutselig skal fòre en hvass en,lader neppe det samme...hvis den det gjør,så varver den mer. "Ladetrykk" er jo nesten bare en betegnelse på "motstand mot turbo-fløde"...åpner man motorens luftveier,så må snurra lade ditto hardere for å faktisk oppnå samme trykk. Og er den ikke for langt til høyre på kompressorkartet,så orker den holde 1 Bar selv med åpne veier...mer krutt på samme trykk. Hmm... rimelig kort innsug,(for] stor snurre, lange kammer i kombinasjon med lavkompstempler..? Da blir de ofte sånn... :D takker, var akkurat det jeg lurte på :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.