Gå til innhold

VW Touareg trekker et 155 tonns fly *bildeserie*

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jøss da er jo VW Touareg bare nesten like sterk som en storvokst mann fra australia... :lol:

84221.jpg

Heaviest aircraft pulled by an individual:

David Huxley

184 tons

Sydney, Australia

October 15, 199

David Huxley pulled a Boeing 747-400, weighing 187 tonnes (184 tons), a distance of 91 m (298.5 ft) in 1 minute and 27.7 seconds on October 15, 1997 at Sydney, Australia.

(Guinnes World Records)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som syns dette høres rart ut?

For at Touaregen med en oppgitt tauekapasitet på 750 kilo og matchvekt på 2,6 tonn skulle klare å få fart på Boeing-maskinen, måtte bilen utstyres med 4,3 tonn ballast.

Er jo et Hattrem-eventyr dette her, så det er jo ikke sikkert noe av dette stemmer:)

Så vidt jeg vet er alle biler satt opp med 750kg i vognkortet HVIS HENGER IKKE HAR DRIFTSBREMS. Så det er vel bare en skriveleif fra han som skrev artikelen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er alle biler satt opp med 750kg i vognkortet HVIS HENGER IKKE HAR DRIFTSBREMS. Så det er vel bare en skriveleif fra han som skrev artikelen.

Joda, men flyet hadde jo ikke driftsbrems da :D

Men med driftsbrems bør den bilen der ha lov til å trekke mer enn 2 tonn hvertfall.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen fikk en heeeelt annen girkasse som IKKE er orginal, den leverses heller ikke i den bilen, den ble laget for et formål, og det og trekke det flyer. det ble også modifisert bakaksel og hjulopheng, dette er "old news" for dett snakket vw om og gjøre for 1 år tilbake, men men et menneske har trukket fly ved hjelp av bena. så jeg er ikke my inponert, og hvor jeg har hørt dette i fra? jo da service sjef for møllergruppen i akershus,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et litet inlegg fra en som faktiskt jobber på flyplass :)

De tauetraktorene vi bruker for å dytte fly har ikke så jævla store motorer men alt er avhengig av å få kraften ned i bakken....har jo tauetraktorer som veier nesten 50 tonn med like store motorer som touaregen!Fungerer utmerket det.Så dette er ikke noe hokuspokus....men klart det ser jo tøffere ut da en personbil drar et fly enn da en vanlig tauetraktor gjør det :)

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke snakk om så mange ton her da. jeg går på transportlinja. der lærer vi om spesial transporter.. og laste biler på rundt 300hk drar hengere som kan veie helt opp til 1100ton!! da kan man vell si at det der ikke er mye! og lastebiler kjører ikke bare på rette og flate strekkninger! så med litt matte regner du fort ut hvor mye denna vanlige bilen egentlig kunne klart og kjøre med..

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider