Gå til innhold

Passer disse felgene?

Ranger emnet

Lassjus

Anbefalte innlegg

Disse felgene fulgte med Golfen, og lurte på om de passer. Regner med det, og skimter et 100tall som virker lovende. Tenkte jeg kanskje skulle prøve meg på noe allà det Melluh gjorde på sine felger. For jeg tror de kunne sett bra ut på bilen. Hvor mye koster det å legge dekk på 15", sånn ca.

Felg1.jpg

Felg2.jpg

Felg3.jpg

Regner med at disse talla sier noen, noe. :P

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunne noen forklart meg litt begreper. Innpresset, hva er egentlig det? Åssen kan jeg få målt senteråpningen (Bare måle vanlig, eller står det noe sted?)

Takk for respons

innpress er vell avstanden mellom felgens senter og felgens feste til navet. desto mindre ET,jo mer bygger felgen utover, og mer ET,mer bygger den inn.

senteråpning måler du vell med skyvelær?

- 80 quattro 5e

x 85 Audi Coupe Gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress kan matematisk enkelt uttrykkes slik: Felgbredde i mm - antall mm felgen bygger ut fra anleggsflata mot navet.

Dersom dette tallet er positivt bygger felgen mer innover enn utover.

Dersom dette tallet er negativt bygger felgen mer utover enn innover.

Dersom dette tallet blir lik null har felgen nøytralt innpress (bygger like mye utover som innover).

I dette tilfellet bygger felgen 38mm mer innover enn den bygger utover og den har følgelig positivt innpress (ET). Videre kan man regne ut hvor mange mm felgen bygger innover slik:

Felgbredde i mm/2 + tallet for ET.

Navåpningen måles enkelt med et skyvelær.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja. Da har jeg det klart hvertfall :) Spacere får jeg vel på ebay.de.. Kan man bygge de ut mye? Vil ikke ha de på stilker liksom, men det ser jo ganske bra ut med litt innpress da. Melluh: Må felgene lakkes eller noe etter at de er slipt. Vet ikke hva slags materiale disse felgene er av da.

Lassjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja. Da har jeg det klart hvertfall :) Spacere får jeg vel på ebay.de.. Kan man bygge de ut mye? Vil ikke ha de på stilker liksom, men det ser jo ganske bra ut med litt innpress da. Melluh: Må felgene lakkes eller noe etter at de er slipt. Vet ikke hva slags materiale disse felgene er av da.

Lassjus

Når du skal kjøpe spacere så kjøp for Guds skyld noen som har korrekt navåpning, 57,1mm og aller helst med sentreringskant. Da minsker du sjansen for ubalanse betraktelig. Personlig ville jeg ha kjøpt meg 10mm, slik at du får et effektivt ET på 28.

Så litt språklig korreks: Man sier at en felg har lavt/lavere innpress for å beskrive at den bygger mer ut. Å si at en felg har "mye innpress" blir direkte feil. For ikke å snakke om den vanlige Bilforumsterminologien "impress":D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult.. Dette må prøves... Skal få se om jeg får starta i helga. Greit å være forberedt til våren.

Så en diskusjon om dette med impress og innpress. Ærlig talt vet jeg ikke hva som er korrekt, og virker som forumet er litt splittet på det.

Skal se hva jeg kan finne da. Litt vanskelig å handle etter de spesifikasjonene på ebay.de hvertfall ;) Må få lært meg tysk ass. Har litt tysk musikk jeg kan starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede begynt å drømme om bilen med nye felger. :D

Nyefelger.jpg

Hva syns dere jeg skal gjøre da? Bare slipe eller også lakke. Synes dine ble kule med svart lakk melluh, men tror ikke det passer så bra på disse da. De skal liksom være uten har jeg fått inntrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes smart ut.. Tror de kan bli fine. Blir litt jobb, men det er bra. Kom forresten på en ting. Jeg har et vindu det lekker luft inn fra siden. Det sitter ikke helt inntil lista, og lurer på om det går an å få tak i en list å legge her?

Er ikke 10 mm litt lite å bygge ut egentlig. Eller er det nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..veldig mye kriker å kroker på felgene, kommer an på hva du vil lakkere! men kan tenkes at glassblåsing er et alternativ..litt usikker på hvordan overflata blir etter en sånn behandling! hva med å la de være sølv nede i mønsteret å pusse ned overflata for deretter å polere den? om du skjønner...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider