Gå til innhold

Passer disse felgene?

Ranger emnet

Lassjus

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hva med å lakkere felgene svarte først, så kan du begynne og pusse etterpå. Mulig det blir en del ekstra jobb med å pusse ned lakk, men siden "fronten" på felgen er ganske flat er kanskje dette lettere enn å maskere og lakkere mellom eikene. Eventuelt kan du jo maskere hele felgen med teip etter pussinga og skjære ut i hulrommene med en skarp kniv for deretter og lakke. Har aldri gjort noen av delene, men følte meg ganske lur i et lite øyeblikk her. Det er sikkert noe forbigående...hehe

90' Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se noen grunn til at du skal måtte space ut de felgene der siden de kun er 6X15.

LK står for Lochkreis forøvrig, altså boltsirkel.

Det eneste du trenger å få på plass nå er navåpningen. er den større enn 57,1 er det mulig at du får tak i senterring til den hos din lokale felgsjappe.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakket to av felgene nå. Ble veldig fornøyd. Trenger bare å slipes til for å bli fine i metallet da. Men tror dette kan bli veldig bra jeg. :D

PS: Link til bildene fordi de er veldig store. Har mangel på bra kamera og programvare hos fatters.

--Bilde nr 1--

--Bilde nr 2--

Takk for hjelpen underveis. Kom godt til nytte

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ikke så verst ut.

Ideelt sett bør felger pulverlakkeres, eller i verste fall lakkes med lakk beregnet for alu.

Men, med tanke på hvordan du har lakka der, så tror jeg det holder en stund..

(med mindre du er over gjennomsnittet ivig på å vaske felgene dine og sliter det vekk sånn :P )

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Hehe. Er ikke så god på bilvask (heldigvis :P) Men hvis det finnes en slags ytterlakk som kan forsegle den lakken jeg har på nå, en klarlakk eller noe, kunne jeg kanskje slengt på litt av den da?

Tja.. det kan jo ha noe for seg, men jeg ser for meg at problemet ditt blir den svarte lakkens heft mot aluminiumen...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 6" så blir det vel vanskelig å få til noe særlig strekk, så jeg er usikker på dimmensjonen. Men 195/45 15 er vel mest kurrant å få tak i. Selv kjører jeg Yokohama A539 i denne dimmensjonen og er veldig fornøyd med disse. Andre foretrekker Toyo Proxes T1 da disse er noe bedre på vått føre. Begge disse koster omtrent det samme...

Ellers kan det jo hende Dunlop har noe koselig.

Jeg bruker Dekk Companiet på Rud i bærum når jeg handler dekk.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene ser nå slik ut som jeg foreslo:thumb:. Nå ville jeg ha slipt ned kontrastflata (det du nå ikke har lakka svart) og polert opp det. Dette må du ikke lakke med klarlakk. For det første vil lakken ikke sitte på polert alu. For det andre vil du få problemer med at klarlakken løsner/får steinsprutskader her og der og da får du blærer der det oksyderer. Det krever faktisk ikke såååå mye jobb å holde polerte felger ved like. Tror jeg har etterpolert TH-Line'ene mine fort og gæli for hånd to ganger siden påske. De som har sett meg kjøre på bane veit at disse felgene blir relativt stemoderlig behandla. Men til tross for massive lag med bremsestøv (som naturligvis vaskes av samme dag) er de like fine, eller lar seg enkelt få like fine ved å feie over med Autosol.

Ang. dekk: Kumho lager sommerdekk i den geniale dimensjonen 175/50-15. Så dette på en finsk Cab på BugRun og det så genialt ut på 7" i alle fall.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det som var planen ja.. Å slipe ned de stedene der aluminiumen enda synes. Var de svarte områdene jeg lurte på å lakke, som et beskyttende lag over den sorte lakken. Får slipe ned og polere litt, så blir de nok fine.. må teste de på bilen også. Skal gjøre det på søndag, da det skal bli opphold, og legge ut noen bilder til. Skal ta en titt på dekk nå, priser og liknende. Tusen takk for respons böser og ekkoj. :)

Åssen kan jeg finne ut eksakt dekkdimensjon egentlig?

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider