Gå til innhold

Hva skal jeg gå for?

Ranger emnet

runarjoh

Anbefalte innlegg

Så lenge du har 100 X2 RMS i forsterkerkraft eller mer så er jo disse sjefen i gata, og har vell vært det i mange år..

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=611

En klassiker i ordets rette forstand.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP, gjør heller det. Jeg skjønner ALDRI hvorfor folk ønsker å ødelegge lydbildet i bilen. Jeg hadde et komposett i hattehylla som jeg justerte akkurat så lavt at jeg ALDRI hørte det, altså slik at frontsettet overdøvet det og ikke forstyrret lydbildet.... 6x9 er vel noe av det dårligste jeg hører, og får like vondt i meg hver gang noen sier de skal kjøpe det..

TIL ALLE FORHANLDERE: HVORFOR SELGER DERE DENNE MØKKA? =)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har 100 X2 RMS i forsterkerkraft eller mer så er jo disse sjefen i gata, og har vell vært det i mange år..

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=611

En klassiker i ordets rette forstand.

Skal man ha Decade må man ha de gamle. Nye Deacde er noe sarv spør du meg. Tåler ingenting, og spiller langt ifra like høyt som de orginale gjøre..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP, gjør heller det. Jeg skjønner ALDRI hvorfor folk ønsker å ødelegge lydbildet i bilen. Jeg hadde et komposett i hattehylla som jeg justerte akkurat så lavt at jeg ALDRI hørte det, altså slik at frontsettet overdøvet det og ikke forstyrret lydbildet.... 6x9 er vel noe av det dårligste jeg hører, og får like vondt i meg hver gang noen sier de skal kjøpe det..

TIL ALLE FORHANLDERE: HVORFOR SELGER DERE DENNE MØKKA? =)

Selv om DU synes at et sett med 6"x9" låter dårlig kan en annen synes at det spiller meget bra.

Slutt med sytingen og kom heller med en forklaring på HVORFOR ikke DU liker den type høyttalere!

Det ville ha vært mer matnyttigt til trådstarter og alle andre som har lest på dette (og andre) forumer at 6"x9" låter fælt!

Vi selger en del 6"x9" men det er som regel til de som ikke vil skjære hull i dørene fremme eller rett og slett bare bruker stereoen til lettere musikk og som aldri kommer til å kjøpe seg en effektforsterker "bare fordi at alle sier at DET må han for det er ikke noen vits i å bruke penger på noe annet enn et MEGET GODT komponentsett"!

Det er opp til hver og enkelt hva en vil ha i bilen og da er det snakk om at en finner akkuratt DET som passer en selv.

Så vennligst ikke kritisèr alle typer 6"x9" før du har hørt dem i et skikkelig oppsett! Et godt komponentsett kan også låte nasalt (som er den klangen de fleste 6"x9" har) hvis en ikke har effektforsterker tilkopplet.

Og vær du sikker! Jeg har hørt mye dårlige høyttalere opp igjennom årene!

Dette var en lett utblåsing fra en "Ikke betalende Firma" som alltid er objektiv så langt det lar seg gjøre...:boxers

Mvh

Pål

(-som har hørt 6"x9" som låter akseptabelt bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si meg helt enig med Pål.

det er ikke alle som er hififreaker og er ute etter å oppgradere lyden sin litt uten at det nødvendigvis trenger å ta helt av.

er man ute etter en grei oppgradering og ikke er av typen som sitter i bilen å hører på Celine Dion med lukkede øyne funker 6x9 helt greit.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel på mange måter en "stereofreak" som har bygd noen anlegg oppigjennom årene etterhvert som jeg har fått råd til å oppgradere.........og i den forrige bilen min hadde jeg 2*12" i bagasjen og KUN 6*9 på en meget god forsterker (Cadence Amadeus med 4*100 w RMS) og dette spilte både høyt, reint og med god dynamikk i lydbildet...........mange som lurte på hvilke høyttalere jeg hadde i bilen siden d var så bra lyd.

Vet jo at jeg hadde fått mye bedre og penere lyd med frontsett men å si at 6*9 spiller dritt er veldig feil syns jeg, kjøper man litt dyrere 6*9 0g har skikkelig forsterker på dette så kan d bli VELDIG bra lyd faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med pål her, var en periode jeg også klagde på alle som hadde lyd bak i bilen.. SKAL DU MED DET DA, men liker de det så er det deres bil og deres tid i den bilen så for all del.. ikke alle som sammenligner turen til jobben med en konsert med favoritt artisten

at decade ikke tåler det samme i dag som før kan vel diskuteres... gud vet hvor mange decadere som ble levert tilbake med lednings brudd fordi elementet slo for langt (det gamle elementet)

og når decade kom så var det å ha hatte hylle høytalere mye mer "akseptert" og langt flere hadde det, bygde kasser til de og hadde passende forsterker og gjerne en 12" jbl1000watter ved siden av, de jeg har sett med decade i dag driver den med enten spilleren eller en løen forsterker som har sett sine beste dager :) og de færreste har giddi å skrudd det fast.

høytaleren har gjenomgått en liten oppgradering.. minnes å huske det var en diode i delefilteret til melomtonen og ny membran på "bass" elementet før hadde den jo rein papp membran, nå minnes jeg den har tynnere papp med presset kevlar på begge sider og siden melomtonen i en 3veis 6x9 tommer spiller mer av lav diskant enn melomtone så har melom registeret i decade blitt bedre og kan nok oppleves som ikke så skjærende høyt spillende

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alle påstandene her og tar dem inn til meg. Det største problemet er at veldig mange tror at 6x9 er løsnigen på alle problemer de har, jeg mener fortsat at 6x9'ere forstyrrer lydbildet og at alle som ANBEFALER 6x9'ere som en løsning på dårlig lyd burdte skjemmes... :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alle påstandene her og tar dem inn til meg. Det største problemet er at veldig mange tror at 6x9 er løsnigen på alle problemer de har, jeg mener fortsat at 6x9'ere forstyrrer lydbildet og at alle som ANBEFALER 6x9'ere som en løsning på dårlig lyd burdte skjemmes... :)

Jeg skjønner nå endelig omfanget av din erfaring.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider