runarjoh Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 ja, det var noen svar å få ser jeg :p men da går jeg for høytalere i døren siden det ser ut til at folk flest liker det mest? :P og ikke nok med det, har "ferdig hull" i bilen til å sette inn et komp sett i sidedørene bak så tror jeg går for det ;) Siter 1999 Passat 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Er mange jeg kjenner som bruker 6x9 å er veldig fornøyd med det. Skjønner at en familie f.eks ønsker lyd bak. Fatter synes at det er must med lyd bak. Så da må han for all del få det da :) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Det er vel ett fåtall her i denne tråden som kan forklare hvorfor 6x9'er er blitt så fy å bruke... Jeg og en hel masse andre folk ser ikke ett eneste problem ved å bruke 6x9'er i hattehylla. Deltar du i EMMA kan du sikkert få poengtrekk for feil i lydbilde, men hvem andre enn brukeren bestemmer hvor lyden skal komme fra? Om det er foran, bak eller begge deler blir opp til hver enkelt å bestemme. Og nei, dere trenger ikke komme med sammenligninger om konserter og lyden som kommer forfra, for det er feil, og totalt uvesentlig i en bil. Her jeg sitter nå hører jeg mye på musikk, og da står begge høyttalerene bak meg, eneste kravet mitt er at det skal være bra lyd. Myten om at 6x9'er er noe drit stammer fra delefilteret som er montert der, dette kan være noe spinkelt og dårlig, og derav "dårlig" lyd. Men det finnes også 6x9'er med gode delefiltre, og noen kommer også med eksterne delefiltre akkurat som komponentsett gjør. Og det kan være endel lettere å få en koaksial til å spille bra enn ett komponentsett. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg