Gå til innhold

Golf 1,8 GL V.S Golf 1,8 GTI...

Ranger emnet


retard69

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1,8 GL som jeg og noen kamerater(bl.a. GTI-R her på forumet) lenge trodde hadde GTI-motor. Den drar ganske bra på turtall opp til 4,500-4,700, men etter det er det nesten dødt. Helt grei aks opp til 140 km/t... Er egentlig en "hissig" liten bil da, med 90 hester på ca. 925 kg:) Men skulle gjerne hatt en GTI-kam. GTI-R? *kremt*

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

 

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

 

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jeg ikke å kvitte meg med en 1.8 GL som henger i ræva på GTI'en min med schrick kam, grenrør og effektanlegg + filter så skal en være sikker på at den motoren skal fort ut..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 monopoint'n er egentlig relativt kvikk .. mye mer responsiv enn en 1.8 med forgasser egentlig og!

 

men det ligger vel i at dysen forandrer bensinmengde en god del fortere enn hva gasseren klarer og..

 

er ikke slik jeg har opplevd dette med gass og innsprut!

gassen forandres mye fortere en spruten! og for ei lukt det blir!

Jeg er en barnslig drittunge som liker å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 monopoint'n er egentlig relativt kvikk .. mye mer responsiv enn en 1.8 med forgasser egentlig og!

Nja.. Mine erfaringer er faktisk stikk motsatt. Gassere går generelt/oftest bedre enn monopointen. Ofte vært borti at 1.6l fint har dratt ifra 1.8l gasser og monopoint. Vil egentlig si at det er veldig varierende hvor bra hver enkelt Golfmotor går. Noen 1.8l går som GTi, og noen 1.6l går som 1.8l gasser/monopoint.

 

Finnes egentlig ikke noen "fasitsvar" mener jeg, det er bare sånn at noen går bra og andre ikke:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et enkelt spørsmål....Jeg skulle skifte bakpotta her om dagen...Åsså tok jeg meg en test tur med frieksos!

Jeg syns bilen gikk betraktelig dårligere da...Får bilen for lite motstand lr no sånt da?

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16v'en min har gått 320 000km, og den har nok lenge igjen (håper jeg). Går ihvertfall utrolig bra tross km-standen. Så med riktig vedlikehold så holder motorene lenge. Høy km-stand trenger ikke å være noe hindring for at bilen skal gå bra.

 

Golf er opp og ned med nesten alt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å testa golfen litt idag...Kjørte kappløp med en Mazda 626 2.0 i 16V

 

Vi drog likt på lavere turtall, men jeg dro ifra på enden av hvert gir!:D

Det var litt morsomt...:P

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår