Gå til innhold

Kjøp av A100 2.3E QUATTRO

Ranger emnet

Gjest Peder Ferjebilettør

Anbefalte innlegg

Eg å brodern har vore å kikka på bil nå. Det var ein A100 C4 2.3 E Quattro. Har samme motor i min C4 og er kjent med problem å sånt der, men eg mangle quattro:( Det er då brodern så skal ha seg bil.

Me prøvekjørte den ei stund å merka lite til ulydar å andre ting. Har kikka på den både under, inni og utanpå. Førsteinntrykket var bra men me fant noken feil:

-Dårlige lys framme (dårligt glass)

-Vann i hjulbrønn

-Overfalterust ved lister og steinsprut på panser

-Når lås på dører åpnes så åpner ikkje låsen i bakluka.

-Defekt skiltlys

-Demparen som holder panseret oppe funka ikkje

-Kilometertellaren og triptellaren funka ikkje.

I annonsa sto kilometerstanden oppgitt til 196 000 km. På tellaren sto det 180 408 km konstant. Så er jo litt usikkert kor langt bilen faktisk har rulla.

Den hadde og dårlige sommardekk og heilårsdekk på vinterdekk.

Bilens 2 siste eigerar har vore mekanikerar.

Selgaren krevde 49000 for bilen, men bror min har pruta den ned i 41000. Så ka synst dåken, er det eit godt kjøp?

Viss den er i god stand så ska eg prøva å få bror min til å selga den til meg så får han min C4. For eg har lyst på Quattro:) Får prøva å lokka han til å ta min bil, han er ikkje av den mest bilinterresserte typen.

Her er salgsannonsa

Edit: bilen var ikkje så skitten inni som det ser ut på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om et greit kjøp. Etter det jeg kunne se så er feilene bare bagateller å fikse selv. Demperne på pansret får du billig, sklitlysa kan være bare pærene (var det på min) Men i for seg at ikke låsen bak funker kan det jo være noen ledninger som er av bak der. I og for seg ikke noe problem å fiske selv.

Vann i hjulbrønn kan komme inn via lyktene, da disse har en tendens til å løsne, har vært sånn på min og brodern sin Audi. sjekk ut det.

ellers vet jeg ikke så mye om de andre feila, men ser ut som en fin bil!

Lykke til

Erik

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et ganske greit kjøp ja. Får mye bil for pengene her..

Er det ikke mulig å bytte bare glasset på lyktene? Kan vel også pusse dem svakt ned og rense dem med spesialmidler.

Vann i bagasjerommet er en svakhet 100 har, og det er som regel pakninga eller via baklyktene det kommer inn.

Vet ikke helt om sentrallåsen, men det kan jo hende det er en vakuumslange som ikke er helt god. Har et slik problem på min og, men den åpner fra passasjersiden - ikke førersiden.

Lister som faller av ved dørsidene er og ganske vanlig. Koster ikke mange kronene for nye..

Skiltlyset er nok bare pæra.

Demperen ved panseret demonterer du bare på en hugger for slikk og ingenting.

Så er det jo bare å flytte over deler som linselykter, felger, spredere, blinkers, refleksplata og slikt :P

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror min har kjøpt den for 41 000 spenn nå.

Har ikkje fått sitt så godt på feila som me fant men er vel egentlig småfeil som dåken seie. Den såg skikkelig bra ut, el. vinduer, sportsratt, sportsseter, varme i seter var noke av utstyret som den hadde og som min ikkje har. Men var litt overflaterust, men det kan nå fiksast.

Nå skal eg bare prøva å overtala han til å bytta bil med meg. Men viss eg får det til så skal den på NAF for ein skikkelig test. Vil ikkje gå i fella at eg gir han min bil som er i god stand og eg får ein som ikkje er så bra. Skal vera heilt sikker på det. Og eg skal flytta alt av lykter og refleksar frå min til quattroen, det får han ikkje.

Har så lyst på QUATTRO:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke den eneste som har lyst på quattro... er vanskelig å finne en som er i bra stand med masse utstyr og som ikke er overprisa... men synes 2,3 blir litt for dau og 2,6 bruker for mye suppe... Derfor har jeg 2,5tdi nå, men de fins jo f... ikke med quattro før 96 (og di er dyre):)

Ja, blir litt dødt med 2.3 liters på quattro. Kunne tenkte meg diesel og quattro eg og. Må vel opp i A6 for å få det, og som du seie så er ikkje det billigt. Får satsa på lottoen i måro så kjøpe eg noke nyare og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir litt dødt med 2.3 liters på quattro. Kunne tenkte meg diesel og quattro eg og. Må vel opp i A6 for å få det, og som du seie så er ikkje det billigt. Får satsa på lottoen i måro så kjøpe eg noke nyare og bedre.

Må på A6 ja og fra 120 000kr... men fy faen jeg har sååå lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste 2,3 quattro jeg kunne tenkt meg er en mel alt av utstyr:)

2,6 quattro og 2,8 quattro bruker sikkert no jævli med bensin så da er det bare å spare til 2,5tdi quattro om det ikke skulle dukke opp en fin 2,3 med alt utstyr da.. Hadde en 2,6 uten quattro og den brukte jaggu nåkk bensin... HAr det helt hærlig med chippa TDI:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke den eneste som har lyst på quattro... er vanskelig å finne en som er i bra stand med masse utstyr og som ikke er overprisa... men synes 2,3 blir litt for dau og 2,6 bruker for mye suppe... Derfor har jeg 2,5tdi nå, men de fins jo f... ikke med quattro før 96 (og di er dyre):)

Kjøp S4!!! Mye bil for penga!

Jaguar X-Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider