Cerwin-Vega! Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 jeg har en 1.8 forgasser motor...1984mod golf2... og jeg fant ut att jeg skulle skifte ut d gamle instrumentpanelet med ett med turteller i steden for å ha den genorme klokka... så tok jeg og nappa ut d gamle panelet og plugga inn d andre men alt fungerte utenom turteller.... lurer på om d er noen som vet hvilke ledninger som må høre til på turtelleren for å få den til å fungere... det er noen jalla koblinger inni dashbordet=( iallefall ingen elektriker som har vært til stede og koblet=) kan noen forklare meg med bilde hva jeg skal koble på de tre punktene som går til turtelleren? eller må de gå gjennom motstandene og diodene og alt det der altså gjennom pluggen som er der? håper dere skjønte hva jeg mente hvis ikke så skal jeg prøve og forklare bedre=) trenger virkelig hjelp:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cerwin-Vega! Skrevet August 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 her er bilde av det samme instrument panelet som jeg har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 intet bilde der du.. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cerwin-Vega! Skrevet August 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 skjønner dere hva jeg mener nå litt bedre da? jeg lånte bilder i fra tråden til kimoajajaj side 7 håper d går bra for han:D er det noen som har noe forslag om hva jeg kan gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Selvfølgelig ikke noe problem Cerwin! Alt for å hjelpe andre:) Trodde ikke det gikk ant og bytte instrumenter fra et uten tuteller til et med, sånn uten videre?. Vet bare det at de som kjøper slike VDO turtellere, vanligvis kobler disse til en ledning som går til coilen. (hvor pulsene/strømmen, eller hva jeg skal kalle det, varierer etter turtallet... Vet ikke om jeg var til noe hjelp;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by Cerwin-Vega! her er bilde av det samme instrument panelet som jeg har... Hvem sitt instrumentpanel er det der? Er helt nøyaktig likens som mitt! :D Har ikke sett bakpå disse instrumentpanela.. Men, jeg satt inn instrumentpanel med turteller i Granadaen min.. Da var det ei ledning til + og ei til - .. og den siste går til - på coilen.. Fiks færdi :) Får prøve å se om du får til da.. Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by Kimolaptop Selvfølgelig ikke noe problem Cerwin! Alt for å hjelpe andre:) Trodde ikke det gikk ant og bytte instrumenter fra et uten tuteller til et med, sånn uten videre?. Vet bare det at de som kjøper slike VDO turtellere, vanligvis kobler disse til en ledning som går til coilen. (hvor pulsene/strømmen, eller hva jeg skal kalle det, varierer etter turtallet... Vet ikke om jeg var til noe hjelp;) Jeg har en Golf 2 84... fant ett speedo med turteller.. Pluka ut det gamle og plugga inn de 2 boksene og speedovaiern.. alt funka.. så dette skal gå:).. selv om jeg har golf C (som jeg tror er den minst utstyrt org) :) Kan være noe elektro feil inne i bilde der ja Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Er bilen 85 eller 86 modell og eldre, passer ikke turteller instrumentbordet rett inn... Er ikke helt sikker på hva som må gjøres, men fikk en forklaring på kopling av dette en gang: Om du sammenlikner kontaktene på begge instrumentbordene, skal du se at på den uten turteller at det "mangler" en liten kontakt. Og for at turtelleren skal virke, strekker du en ledning fra - polen på coilen og inn bak på det nye instrumentbordet der hvor den lille kontakta er "til overs". Vet ikke om du skjønte dette, men det er litt vanskelig å forklare... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by Brandtenborg Er bilen 85 eller 86 modell og eldre, passer ikke turteller instrumentbordet rett inn... Er ikke helt sikker på hva som må gjøres, men fikk en forklaring på kopling av dette en gang: Om du sammenlikner kontaktene på begge instrumentbordene, skal du se at på den uten turteller at det "mangler" en liten kontakt. Og for at turtelleren skal virke, strekker du en ledning fra - polen på coilen og inn bak på det nye instrumentbordet der hvor den lille kontakta er "til overs". Vet ikke om du skjønte dette, men det er litt vanskelig å forklare... jeg har en 1.8 forgasser motor...1984mod golf2... Poenget var jo det at han har en 84 mod da:)... så Ikke 85,86..osv.. men 84 :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Ja, da er den jo eldre enn 85 eller 86... :rolleyes: Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by Brandtenborg Ja, da er den jo eldre enn 85 eller 86... :rolleyes: Oki.. sånn ja.. Men da kan du vel også forklare hvorfor den gikk rett på min da:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by AXi0N Oki.. sånn ja.. Men da kan du vel også forklare hvorfor den gikk rett på min da:) Det kan jeg ikke. Fikk forklart dette for jeg prøvde dette første gang og for min del har dette stemt på de golfene jeg har hatt.. Har skiftet en del av de. Både for meg selv og kompiser. Men om du har en GL eller noe så kan det kanskje ha noe med det å gjøre... Vet ikke... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 30, 2003 Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 Originally posted by Brandtenborg Det kan jeg ikke. Fikk forklart dette for jeg prøvde dette første gang og for min del har dette stemt på de golfene jeg har hatt.. Har skiftet en del av de. Både for meg selv og kompiser. Men om du har en GL eller noe så kan det kanskje ha noe med det å gjøre... Vet ikke... Trodde GL som er vel den mest utsyrte (rett meg hvis jeg tar feil) Hadde turteller. spes på en 1.8 Og veldig rart hvis denne ikke skulle ha denne funskjonen, når min har det, siden min er en C.. tipper elktrofeil, siden han sier at det er så kaos med ledninger å sånt!!:)... Men kan vel godt være noe med det du sier brandtenborg... men synes det skulle vært rart Cerwin-Vega: Hva har du? Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cerwin-Vega! Skrevet August 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2003 jeg har en CL=classic lat.... ja jeg vet at det egentlig skal funke å plugge d rett i gjorde d på en cl for noen dager siden.... men siden det er tre punkter bakom turtelleren så må d jo være tre punker frammi motoren det skal kobles til.... tipper at det er + og - på coilen og pluss i fra batteriet... men hvis d ikke stemmer så er d en kjip måte og bli en erfaring rikere på... for da blir d sikkert en poff og en smell og til helvete med turtelleren :D så jeg hvil vite sikkert hva som skal kobles til hvor..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet August 31, 2003 Rapporter Share Skrevet August 31, 2003 Originally posted by Cerwin-Vega! jeg har en CL=classic lat.... ja jeg vet at det egentlig skal funke å plugge d rett i gjorde d på en cl for noen dager siden.... men siden det er tre punkter bakom turtelleren så må d jo være tre punker frammi motoren det skal kobles til.... tipper at det er + og - på coilen og pluss i fra batteriet... men hvis d ikke stemmer så er d en kjip måte og bli en erfaring rikere på... for da blir d sikkert en poff og en smell og til helvete med turtelleren :D så jeg hvil vite sikkert hva som skal kobles til hvor..... Det er kun - fra coilen! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg