Gå til innhold

B230ft som bremser!

Ranger emnet


turbo-jan

Anbefalte innlegg

sjekkliste;

 

-du må sjekke bensintrykket ditt

-sjekk ladetrykket

-sjekk NØYE etter lekkasjer rundt innsug

-posisjon på regreima og veiva

-bytt rotor og fordelerlokk+ pluggledninger(event. ohm dem og se etter overledning)

-bytt plugger

 

Etter dette kan det være følere som fucker.... en kjent feil er lambdasonden, da oppførte bilen min seg ganske så likt, men sota ganske greit.

 

Jeg har dog trua på de 2 siste alternativene.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er lei å starte også kan det være tempføleren i toppen... Sjekk også etter feilkoder i sprutet... Hvis du ikke får noe ut av dette så ta en komptest.. Min gikk rart da ringene hadde tatt kvelden... Men mulig at det var ett engangstilfelle..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radial: har gjort det meste av det der untatt å bytte rotoren! men den så jo fiin ut!

 

ja? hva hadde du i bensintrykk da? og ladetrykk?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ladetrykket er ca. orginalt.. og i trykket på bensinen lå på 2,5 bar.

 

okey, rundt 0,5 i ladetrykk altså. Bensinen, var det 2,5 bar med eller uten vakum fra innsugsmanifolden??

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med eller uten vacuum? var på tomgang.. steg littegrann under gass!

 

grunntrykket på bensina skal være 3 bar, MINUS "vakumet" inne i innsugsmanifolden. (Enkleste måten å sjekke om du HAR 3 bar i bensingrunntrykk er å nappe av vakumslangen mellom innsug og BTR)

dvs, når du da gir gass(så man får 0 i vacum), skal du ha ca 3 bar bensintrykk, som skal øke til over 3 bar ettersom det bygges opp ladetrykk.. (3 bar + ladetrykk = rundt 3,5 bar).

 

Går ikke dette i orden, får ikke motoren nok bensin, noe som fører til "lean" blanding, som igjen kan føre til hull i stempler om belastningen er stor nok.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår