lars58 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Sliter med grårøyk på min aaz motor som er satt inn i en VW T3 Westfalia -86 plukket fra, ja nemlig en Golf 3 som jeg kjøpte via dette nettet. Puffer godt med røyk etter jeg har stått på rødlys og tar av.Bruker 0,8 på mila på langtur med godt pådrag, motor er trekkvillig og kjører forbi biler nu hehe morro ja.Røyk vises ikke etter god varm motor, men diselgutta jeg har snakket med her synes det lukter olje ved pådrag....alt brenner vel godt ved høy temperatur. Oljekjøler er frontmontert maskin rusler på 85-90 grader på langtur litt lavere på bykjøring. Turbo er gulle ny kjørt kanskje 1000 km. Håper noen dieselguruer med samme maskin kan svare på dette spmål ang fortenning. Jeg ble anbefalt å sette opp tenninga til 1,05 ..kjører i dag med 097-098 med extra guffe til pumpa samt ladetrykk på 0,90 da jeg har montert IC på westyn min. Øking av tennpukt skulle visst redusere grårøyk?? Noen her på forumet som kan kommentere dett plsss?? Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Har vel ikke tilfeldigvis kjøpt denne motoren fra en som bor noe sånt som 4 mil utenfor Trondheim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg