Gå til innhold

Hva skal til for å få bra lyd i komponentsettet?

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

Er vinklinga på mellomtone/bass viktig? Eller går det greit om mellomtone/bass er vinklet f eks litt nedover mot gulvet liksom? Om jeg skal bruke originalplassen til 5,25" så blir det litt sånn rar vinkling, derfor jeg spør...

drside.jpg

oki.. jeg suuuuger til og tegne:D

Men den plata som høytaleren sitter på i illustrasjonen er som regel perforert med hull for gjennomføring av diverse skrangle mikk inni døra... mulig noen biler har en plast membran der og(min bil hadde ikke det..) har den ikke plast mebran spiller elementet i hele døra alikevel. var det membran der, kan man fjærne den og sette dempe matter der istedet..

Takker for tegning!! tror jeg tok poenget nå :)

Disse bilene har vel 13cm/5,25" montert i kickpanel og ikke døra?

Ihvertfall de E36 jeg har vært borti og jeg kan ikke skjønne at coupe skal være annerledes.

Stemmer nok det. Det er 5,25" i kickpanel og 3" i dør originalt om jeg ikke tar feil.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer vel å skvise inn et 6.5" sett i kickpanelet med litt kapping av metall? Hvis da ikke elementet bygger for mye innover. Og få det 110% tett rundt elementet. Demping av kammeret er nok en ting som er greit å gjøre ja.

Jeg har veldig sansen for JL Audio sitt XR sett. Fyldig og pen lyd etter mitt øre i alle fall. Alpine R og X serien er heller ikke å forakte. Men de bygger jo en del innover.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sansen for JL Audio sitt XR sett.

Ok, fant frem specs på 6,5" XR-settet til JL Audio.... :) Men hvordan specs er det man bør se etter (annet enn de fysiske målene selvfølgelig)? Da tenker jeg på hvordan specs som sier om sette kan spille høyt...Kommer til å ha en kraftig 2kanaler regner jeg med. Er det rms watt jeg bør se etter da?

Specs på 6,5" XR-settet til JL Audio:

6.5-inch (160mm)

2-Way Component System

2-way System:

6.5-inch (160 mm) Woofer,

1-inch (25 mm) Aluminum Dome Tweeter

Grilles Included

70W Continuous Power Handling

Rec. Amp Power: 25 - 150 Watts

89.5 dB Efficiency @ 1W/1m

FR: 48 Hz - 25 KHz ± 3 dB

Du klarer vel å skvise inn et 6.5" sett i kickpanelet med litt kapping av metall?

Om det går greit, så går jeg selvfølgelig for et 6,5" sett :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider