Gå til innhold

nm-Performances BMW e30 turboprosjekt

Ranger emnet


NM-Performance

Anbefalte innlegg

Skikkelig seriøst prosjekt dette! Sånn skal det være :D Dere holder dere til 2,5L eller skal dere til med 2,7 veiv? Jeg skal selv bruke JE stempler, de er veldig greie i pris og kvalitet ettersom jeg forstår. Eagle råder er jo veldig greie, bortsett fra at så godt som ingen har de målene jeg skal ha (130mm).

 

Stå på!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for fin tilbakemelding!

 

Er Kay Ove som står for slutt fabrikeringa (og betalinga :)) av deler til dette prosjektet! Er hans bil. Jeg er "bare" med å konstruerer og monterer. Kobler alt elektriske, MAP`er og sier når vi skal spise! :D

 

Skal se om jeg får tatt nån flere bilder til helgen... Da skal diffen være montert, girkassa bør stå i bilen og stempel og råder bør være prøvemontert for å få bestillt rette topppakninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer at det er denne ja! Kay Ove som eier og kjører bilen!

Meritter? tja.. vet ikke helt hva vi skal si! Gikk greit! Var vel bare en viss escort han slet med å holde følge i fjord på de lokale drag møtene.

Men kan vel gi en viss garanti for at INGEN i området kommer til å holde følge i år! ;) (var den drøy???)

 

Her kommer iallefall litt uppdates fra helgen!

 

Nå er de fleste delene vi trenger ankommet. Og vi begynner med å måle opp og ta avstøpninga av forbrenningsrommet.

DSC00243.jpg

 

DSC00244.jpg

 

DSC00255.jpg

 

DSC00259.jpg

 

DSC00260.jpg

 

Forbrenningsrommet med stempler med 4 ventilers teknikk blir ikke HELT som vi hadde håpet på... Men med litt bearbeiding vil de blir helt perfekt! Komp forholdet ble lagt til 8,1:1.

 

Flere som tar 6 helt nye JE stempler og begynner å frese i dem??? :D

 

Rådene ser veldig bra ut! Clevite77 lager, og 138mm lange råder (135mm org).

 

DSC00257.jpg

 

Slik ser stemplene ut org....

 

DSC00230.jpg

 

Kommer bilder i neste omgang etter maskineringen.

 

 

Toppen vil bestå av forsterkede ventilfjærer, med billet alu løftere.

 

DSC00226.jpg

 

DSC00227.jpg

 

MLS pakning med ARP bolter.

 

DSC00228.jpg

 

 

Støtteplate for rammelagrene fant vi også nødvendig.. Eller mest for sikkerhets skyld.

 

DSC00232.jpg

 

Willwood bremsene sammen med tremec kassa... Ren bilporno :D

 

DSC00235.jpg

DSC00236.jpg

 

Apropo tremec.. det ble bestilt et shortshift somskulle passe! DET gjorde det IKKE! Så da var det bare en ting å gjøre... Bygge om! :D

 

DSC00241.jpg

DSC00240.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere oppdatteringe fra hælga!

 

Collern e selfølgelig heimlaga, og e nok bortimot så stor som det går utn å ødelegg alt for mye.

 

DSC00267.jpg

DSC00268.jpg

DSC00269.jpg

 

 

Ble litt obygging for å få diffen til å passe, men det jikk til slutt! Ble VELDIG stabilt.

 

DSC00272.jpg

DSC00273.jpg

 

Eksosanlegget bruke vi det samme som i fjord! Selfølgelig hjæmmembygd i rustfritt.... Til og med potta e home made.

 

DSC00281.jpg

DSC00280.jpg

 

De her fælgan e foresten t salgs....

DSC00276.jpg

 

7,5 og 9,5 16". Strøkne felga! bortimot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen shifter ere du har der...? Type kort eller?

Åssen lengde har dere på mellomakslinga egentlig....?

Ser jo bra ut detta, men åssen havner spaken ut på denna iforhold t høle a?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker!!!!!

 

Vi handla et spakestell fra B&M... men det vi fikk var jo feil! Så bruker org plata og byggde inn skiftehuset fra B&M shiftern! Er kort type ja! Men skal ha gansek lang staur på den. så går litt opp ig opp! Men org hadde blir ufin lang! Mye tightere den B&M shiftern en tremec sin! Plastig på tremec sin! (jalla)

 

Akslinen er 115cm. og 3,5" Men vi må nok korte den inn 10-11cm i tillegg!

 

INGEN av delene vi har fått har vært rett! Justert på det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår