Gå til innhold

Bygge om 265 til turbo

Ranger emnet


PVNYHUS

Anbefalte innlegg

fatter ikke at alle folk hele tidedn skal si hva dm mener om alt.. alltids noen som syner det er teit, og at det er stygt å at den ikke skal på dn modellen og slikt!.. tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadde hadd ALTlikt..a t alle 260'er er lik å alle 240'er er lik..

 

mye lurere og koseligere å hjelpe til om det er noe han lurer og du kan enn å si din mening om at han ikke skal ha det, men det og det!:)

 

ellers blir det artig å se ferdig produkt.. hold oss oppdatert med mange biler og slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...Sa han og sa det han mente :kiss

 

 

herregud da.. sa ikke hva jeg mente var fin på noen som helst bil og frarådet han bygget! jeg snakker om meninger angående hva folk liker på bilene!

 

come on da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at traversen er ulik, men jeg mener å huske at krengningsstaget er ulikt. Videre kan det tenkes at girkassetraversen er ulik.

 

Ingen grunn til at 260 skal kunne godkjennes med fler hester enn en 240 med ventilerte skiver. V6-eren er i helalu og ikke noe tyngere enn en skråmotor, snarere lettere. Derfor kan jeg ikke tenke meg noen grunn til at 260 skulle være spesielt forsterket i forstillinga.

 

Alt dette snakket om 260 minner meg om at også 240 kom med V6-eren en kort periode. Hvem husker vel ikke en lekker 244 GLT V6 med B28E på 155 hk i spesialkatalogen fra 1981. Denne katalogen tok for seg turbo og GLT-modellene og hadde masse lekre bilder for en nybakt 240-entusiast.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud da.. sa ikke hva jeg mente var fin på noen som helst bil og frarådet han bygget! jeg snakker om meninger angående hva folk liker på bilene!

 

come on da!

 

Har du ikke lagt deg du heller...

 

Jeg kan ikke skjønne hva som er så gæærnt med at vi sier hva vi mener sålenge det er forholdsvis saklig. Det er jeg sikker på at PVNYHUS tåler alldeles utmerket. Han bør absolutt få med seg etpar advarsler på veien før han bygger om en gammel 265, men det likevel han som bestemmer hva han skal gjøre med bilen. Og hva er verst av å komme med saklige og relevante advarsler og å komme med kjeft av folka som kommer med en klok pekefinger?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt på sin plass at noen av oss gir uttrykk for en konservativ holdning når det gjelder en slik sjelden modell. Det finnes ikke nok eksemplarer av 265, og for den saks skyld 264, til at det er grunnlag for å si at det er "kjedelig om alle skal måtte være like" osv.

 

Samtidig bør det også fra et slikt ståsted kunne være akseptabelt at Nyhus velger å bruke en firer med turbo "midlertidig" - når bilen ellers holdes mest mulig original og til og med originalmotoren tas vare på.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke meninga og trå noen på bena med å bytte motor i gammle 265`n man dette er noe jeg har lyst til.

 

Du gjør selvfølgelig som du vil,turbofirer er ikke feil alternativ til v6ern.

 

Men bilder på den sjeldne bilen vil jeg gjerne se.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos sjelden: I sin tid så jeg en 242 GL av årsmodell et eller annet sted mellom 75 og 78. Det har jeg hverken sett før eller siden, så hvis den var ekte så er det den mest sjeldne 200'en jeg har sett.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men nå har jeg bygd opp en b230ft med data sprut og div til så jeg orker ikker og har ikke kr til en ny motor nå.

 

på 780 til dabutcher så måtte vi ikke bytte travers.. den var faktisk klargjort for både r4 og v6. så jeg kan nesten tenke meg at det er slik på 264/265 også.. men om noen har vadis, så kan vel de hjelpe litt.. sjekke delenr og om de er like??

 

240/260 får vel man bare godkjent med 220 hk hvis jeg ikke tar helt feil...

Volvo har egne sider på nettet med hva som er tillatt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår