ona Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 når jeg kjøper hjullager bak til 240, 93 mod på biltema. følger det da med låsering og oljepakninger? har biltema en bakakselolje som kan brukes på den? fant bare giroljer på nett.... noe jeg bør passe på når jeg bytter bakhjulslager? noen tips utover det som står i hayes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Biltema har sikkert olje som kan brukes... Du må jo presse lageret nedpå stikkakselen, så må ha litt utstyr eller noe buddiser som kan ordne dette.. Hvis du kjøper en hjullagersats så skal alt følge med... BTW: Sjekk hva for noen lager det er i pakka fra biltema før du handler... Jeg fant ut at det var Timken lager jeg hadde kjøpt derfra, og det er samme lager som var montert originalt fra volvo..hehe Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 ok, trodde det var for å få det av man måtte ha presse. kan man ikke bruke et rør eller noe lign for å få det nedpå da? er man helt avhengig av presse.? har mye annet utstyr, men ikke presse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 kostet 780 kr for hjullager hos frydenbø, 299 hos biltema. hadde vært ok om de var samme lageret:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Det er samme kvalitetslager som originalt.. Timken. Ja de har olje du kan bruke så lenge du ikke har diffbremse/lamelldiff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 du kan jo vel bruke noe for å slå lageret på.. trenger ikke presse så klart:) men husk å slå på inner ringen da.. at du ikke tar livet av lagere! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 jeg la lageret i kokende vann før jeg presset det nedpå..ble en hel del letter å få det på plass da:) Det var 740 da..men er vel omtrent det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 ok, vi har mulighet til å bruke både varme og kuldeværktøy om det trengs. har måttet bruke begge deler før og det har virket bra. var innom biltema tidligere i dag og kjøpe lager. fikk der beskjed om at jeg skulle bruke vanlig girolje på bakakslingen. kjøpte så en dunk med det. kjøpte en dunk på ca 2 liter tipper jeg.. hørest det veldig feil ut at der skal girol¨je på eller har biltema rett? ser at du er fra ørsta sveiin.jeg bor i volda, dere vet å samle på volvo i ørsta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 ok, vi har mulighet til å bruke både varme og kuldeværktøy om det trengs. har måttet bruke begge deler før og det har virket bra. var innom biltema tidligere i dag og kjøpe lager. fikk der beskjed om at jeg skulle bruke vanlig girolje på bakakslingen. kjøpte så en dunk med det. kjøpte en dunk på ca 2 liter tipper jeg.. hørest det veldig feil ut at der skal girol¨je på eller har biltema rett? ser at du er fra ørsta sveiin.jeg bor i volda, dere vet å samle på volvo i ørsta... jeg brukte shells "axle oil" den er vel 80w90.. hva kjøpte du da? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 tror viskositeten var den samme, men er på jobb nå så får ikke sjekket,,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Er ikke så nøye (uten lamelldiff), kjørte med 5w-40 jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 ok, jeg har ikke lamelldiff? hvordan finner jeg ut om jeg har det? 93 mod 240... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 sjekket oljen. den er 80w90.... 2 litersdunk med girolje fra biltema, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 På bakakslinger MÅ det brukes Hypoid-olje, ellers slites kronhjul og pinjong mer enn nødvendig. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg