VW G3 TDK Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hei Jeg lurer på om det er noen stor sak å bytte frontrute. Har en volvo men forje eier har gjort en elendig jobb når han byttet. Så har løst å gjøre det skikkelig. mangler den listen rundt vindue i tilegg så ser jo ikke så fint ut. Har hørt med folk om noen mener man må sette på listen rundt vindue samtidig som man bytter vindu og andre mener det bare er en list, og at det bare er å sette den på. Noen som har peiling? hvilken lim,silikon burde man for å få det dett osv? Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 jeg personlig ville levert den inn på et bilglass firma.. ganske køddete og få orntlig... Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Blir ikke så forbanna dyrt å levere den inn heller.. 2000 ferdig skifta, og da får du helt ny rute, og bra jobb... Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 skjønner.. men ruten og alt er egentlig ganske bra.. men listen som ligger rundt går den ann å montere i ettertid eller må den settes på når vinduet settes inn? Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Montere den i ettertid, fikk med meg fattern når jeg bytta på min, gikk som snus. Linsta er smal sak å sette på etterpå. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 aha.. takker.. skal få tak i en list da:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Drit lett å skifte søl, how to: 1. Ta av eventuel list 2. Bruk piano tråd og "skjær" rundt ruta (en kamerat inni bilen å du uttafor), eller bruk rute "verktøy"-, dette er IKKE nødvendig! 3. Ta ut den gamle ruta med sugekopper fra Biltema (ca. 30 kr stk. trenger vell 2 av de), og løft den forsiktig ut. (den kan sitte litt, gå da og press fra innsia, eller spark den ut hvis du skal ha inn en anna en!) 4. Skrap bort ALT av gamle rester etter tettningsmidel\rutelim og rengjør med tyner fks. og ta eventuell rust med en roterende stålkost og ha på grunning etterpå. 5. Rengjør ruta som skal inn nøye. 6. Ta deg en Cola eller en dram! 7. Kjøp rutelim på biltema, og ha på godt med rutelim (det heter noe anna på biltema:P) 8. Sett på sugekoppene igjen og dytt ruta nedpå igjen i samme "posisjon" som den gamle satt. Og trykk den GODT ned og pass på at ruta ikke sklir ned. 9. Skjær av eventuelt rutelim som kom til overs som har "tyta" ut med en kniv. 10. Sett på den eventuelle lista. Og ikke kjør med bilen før etter det har "tørka" skikkelig (se instruksjonen på baksia av "patronen" med rutelim). Nei, jeg er ikke sponsett av Biltema men jeg ser ingen grunn til og bruke rundt 500-1000kr for og få alle "tinga" du trenger på fks. Jahre osv. når du får ca. like bra på Biltema for ca. 150 kr:P Har selv skifta på endel biler med Biltema stuff å det fungerer 100%. Dette burde de fleste klare selv. du har ingen ting på å tape på å prøve i alle fall, utenom litt ekstra jobb da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Ø.B-Racing skrev: Drit lett å skifte søl, how to: 1. Ta av eventuel list 2. Bruk piano tråd og "skjær" rundt ruta (en kamerat inni bilen å du uttafor), eller bruk rute "verktøy"-, dette er IKKE nødvendig! 3. Ta ut den gamle ruta med sugekopper fra Biltema (ca. 30 kr stk. trenger vell 2 av de), og løft den forsiktig ut. (den kan sitte litt, gå da og press fra innsia, eller spark den ut hvis du skal ha inn en anna en!) 4. Skrap bort ALT av gamle rester etter tettningsmidel\rutelim og rengjør med tyner fks. og ta eventuell rust med en roterende stålkost og ha på grunning etterpå. 5. Rengjør ruta som skal inn nøye. 6. Ta deg en Cola eller en dram! 7. Kjøp rutelim på biltema, og ha på godt med rutelim (det heter noe anna på biltema:P) 8. Sett på sugekoppene igjen og dytt ruta nedpå igjen i samme "posisjon" som den gamle satt. Og trykk den GODT ned og pass på at ruta ikke sklir ned. 9. Skjær av eventuelt rutelim som kom til overs som har "tyta" ut med en kniv. 10. Sett på den eventuelle lista. Og ikke kjør med bilen før etter det har "tørka" skikkelig (se instruksjonen på baksia av "patronen" med rutelim). Nei, jeg er ikke sponsett av Biltema men jeg ser ingen grunn til og bruke rundt 500-1000kr for og få alle "tinga" du trenger på fks. Jahre osv. når du får ca. like bra på Biltema for ca. 150 kr:P Har selv skifta på endel biler med Biltema stuff å det fungerer 100%. Dette burde de fleste klare selv. du har ingen ting på å tape på å prøve i alle fall, utenom litt ekstra jobb da. Takker.. blir å gå for denne:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg