Zilverdeagle Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Jeg kjøpte ny bil for ikke så lenge siden.. en audi 80 2,0E I denne fulgte det med ei båndpass-kasse (10" pioner element satt i den)... Det som driver kassa er en Genesis dual mono: Dette er en fin forsterker som lett driver dette 10" elementet, men tenker på og kjøpe en ny monoblokk-forsterker med litt mer effekt og drive to 10" alpine R-elementer med den istedenfor... Noen som har en forsteker og anbefale eller kan jeg kjøre 2x10" alpine R på denne Genesisen?? Er den bra nok?? Skal også ha 6x9 i hattehylla, men trenger kanskje ikke så veldig saftig forsterker til de to?? =) Siter Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere Pioneer båndpass-kasse med 10" element Genesis dual mono-forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvilken serie Dual Mono er det? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilverdeagle Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Det er denne: http://www.genesiscaraudio.net/amps/d_mono/index.html Siter Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere Pioneer båndpass-kasse med 10" element Genesis dual mono-forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Kontakt http://www.engenaudio.com Han selger de å er kjent med de :) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 soundtek.no er genesis importøren,trivelig figur,han har alle svar til deg.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilverdeagle Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Takk for svar begge to;) Siter Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere Pioneer båndpass-kasse med 10" element Genesis dual mono-forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forberg Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Dette er en fin forsterker som lett driver dette 10" elementet, men tenker på og kjøpe en ny monoblokk-forsterker med litt mer effekt og drive to 10" alpine R-elementer med den istedenfor... Noen som har en forsteker og anbefale eller kan jeg kjøre 2x10" alpine R på denne Genesisen?? Er den bra nok?? Skal også ha 6x9 i hattehylla, men trenger kanskje ikke så veldig saftig forsterker til de to?? =) Du vil ikke ha noen problemer med å få nok effekt til 2x10 alpine R av en Genesis Dual mono. Den er oppgitt til 2x100watt, men måler normalt rundt 2x150watt i 4ohm 0,1% forvregning. Jeg har selv 2 slike i min egen bil og level kontrollen på forsterkeren nede på nesten minimum for at ingen skal ødelegge noe vis de setter seg inn i bilen og skrur volumet på fult. Det som er forsterkerens store fordeler er at den spiller meget pent og du vil få en hurtig og kontant bass i bilen, dette avhenger jo litt på hvilken kasseløsning du velger for sub'ene. Jeg vil anbefale deg å bruke en kanal pr.element og ikke brokoble den. Det du kan gjøre er å kjøpe en 4-kanals Serie 3 forsterker til front og bak høytallere, så vil du få match på forsterkerne. Er det noe mere du lurer på rundt Genesis så bare spør! Siter Med vennlig hilsen Bjørn Erik Forberg http://avforum.no/forum/av-bil/50770-prosjekt-beetle-nye-bilder-skjema-av-komplett-installasjon.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
streetsliderz Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Jeg kjøpte ny bil for ikke så lenge siden.. en audi 80 2,0EI denne fulgte det med ei båndpass-kasse (10" pioner element satt i den)... Det som driver kassa er en Genesis dual mono: Dette er en fin forsterker som lett driver dette 10" elementet, men tenker på og kjøpe en ny monoblokk-forsterker med litt mer effekt og drive to 10" alpine R-elementer med den istedenfor... Noen som har en forsteker og anbefale eller kan jeg kjøre 2x10" alpine R på denne Genesisen?? Er den bra nok?? Skal også ha 6x9 i hattehylla, men trenger kanskje ikke så veldig saftig forsterker til de to?? =) Ville ikke satsa på 2 stk 10" alpine type r på den der jeg hværtfall, en kamerat av meg har den, og en RF Punch 6001bd drar to 10" punch bedre en genesis blokka. Siter Widebody 2002 Hyundai Coupe GK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 tror genesis ampen klarer jobben like bra som RF ampen jeg..... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg