Gå til innhold

Kjøre uten lappen?

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

I dag klarte jeg og glømme igjen lommeboka med lappen i på jobben. Jeg får helle ikke henta den, da sjefen som har nøkkelen bor i oslo. Hva skjer vist jeg skulle bli stoppa? Får jeg bot, får jeg ikke lov til og kjøre videre, eller gir de meg bare en advarsel? De har vel et slags register de kan sjekke opp om jeg har lappen eller ikke....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. Er du max uheldig får du en bot på 500?.

Så lenge du har annen legitimasjon ringer de bare å sjekker.

En kompis som kræsja å hadde lappen hjemme. De ringte bare å sjekka at alt var ok og han slapp bot.

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bot på ca 1000 spenn. Noen kan kanskje ha forståelse for at du har glemt den, mens andre gir deg bot.

Men som sagt, det værste som skjer er en bot. De tar ikke fra deg lappen eller gir deg kjøreforbud. De sjekker jo opp mot "sentralen" om du har lov til å føre motorvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet ganger uten førerkort.

Bytter mye bil, forskjellige arbeidsklær osv, så er fort gjort.

Aldri vært noe problem for meg.

Vær hyggelig, gi dem annen ID, og be de sjekke opp med sentralen.

Da ser de at du har førerkort, og såfremt du lover å ikke glemme det igjen får du kjøre ;)

Men kommer nok mye ann på hvem du møter på da.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare dra til politistasjonen å si at du har klart å glemt den igjen, og ikke har mulighet for å hente den!

Det gjorde fatter når vi var i bergen for mange år siden, å fikk en kjøretillatelse el no..

aner ikke om man kan det fortsatt men

Var innom stasjonen nå, og der krydde det av blåkledde jævler.

Hyggelig var de og gitt, så det vart en midlertidelig kjøretillatelse

på meg....

Takk for tipset olehenri

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider