Gå til innhold

Samboer girer på høye turtall

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

Min samboer har den vanen at hun konsekvent drar motoren til ca 4000 rpm før hun girer. Iallfall gjør hun det når jeg sitter på. Det er snakk om en dieselbil. Jeg tror dette er skadelig for motoren. I tillegg bråker det mye for naboene og bruker mye diesel.

 

Hvis jeg spør pent om hun ikke kan gire litt før, så blir hun bare mutt og tverr. Hun er blokkert for påvirkning utenfra når hun kjører bil. For eksempel fletter hun ikke inn de som kommer i påkjøringsfelt.

 

Er det noen som har erfaring med sånne tilfeller?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er ikke bra for motoren nei.. vertfall om det er en eldre modell. Men de nyere turbo dieslene takler det. Men det er jo ikke helt bra å bli kjørt på høyt turtall konstant.. Men en ting er sikkertt, bilen din for blåst seg:P

 

Om ikke, kjøp Automat;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløse jenter du mener? Du får ta kontroll og instruere henne..kanskje legge litt alvor i det og fortelle henne at hun i framtiden må kjøre en annen manns bil om hun ikke skjerper seg.

 

Et annet alternativ kan jo være å kjøpe en bensindrevet Honda.

 

Lykke til med dama og bilen!!

 

Det virker som om du har kvalitetene som sikrer et langt og meningsfullt forhold...

 

Trådstarter: fook it! La henne gjøre som hun vil, jenter må også få gjøre som de vil.. Hadde du likt om hun "instruerte deg" i hvordan du slurer clutchen når du girer?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste damer er ikke så veldig flinke når det kommer til bil.

Men de damene som først kan kjøre bil er desto flinkere. Har møtt en del jenter som er meget god både på kjøring og på vedlikehold,teknisk og slikt.

 

Men i mine øyner er "konebil" løsningen på alt!!

Tjen nok penger gutter til att dere har råd til en golf, Polo, eller lignende til fruen slik at BMW`en, Audien får være i fred og nøkklene er det bare du som har...

 

Problem solved...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du har kvalitetene som sikrer et langt og meningsfullt forhold...

 

Trådstarter: fook it! La henne gjøre som hun vil, jenter må også få gjøre som de vil.. Hadde du likt om hun "instruerte deg" i hvordan du slurer clutchen når du girer?

 

det er jo ikke sunt for bilen jo. så det der var et greit dårlig argument. hu kan jo fint gå ned 1500 omdr, på en dieselbil.. vist henne kjører sånn da hun skal opp i fart sakte, så hadde jeg rivd av meg håret.. og vist man gjør noe galt er det kanskje greit og bli "instruert" eller??. vist du hadde hatt dame eller har, og hu hadde gjort det med bilen din opp til 6000 omdr hver gang hu skal gire, hadde vel du bare sagt. bare kjør du jenta mi, gjør som du vill.. nei tror ikke det altså.:anger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår