Gå til innhold

Samboer girer på høye turtall

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke kjørt dieselbil, men 4000rpm er jo rimelig mye...stakkars ozonlag :D

 

opel combo 1,6d som me hadde som firma bil drog du opp til 5000, å då sa det stopp, , en disel bil sei som regel stopp på lavt turtal, diselpumpa slutta å levere disel på et vist turtall å då vill ikkje turtalet bli høgre

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De fleste dieselmotorer har diesel-kutt når man kommer opp på skadelig nivå.

 

Men du burde kansje snakke MED henne (ikke til henne) litt om hvordan en dieselmotor liker det, det er lettere å godta noe når man blir tilsnakket som en likesinnet.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette tror jeg er et generelt kvinnesyndrom, for makan til turtallsryttere skal du lete lenge etter. Tror over 70% av kvinnene i dette landet ikke vet hva økonomisk kjøremønster er. Et tips som faktisk kan fungere, er og innlede en konkurranse med dama di, : om og gjøre og kjøre lengst på 1 tank. Selvfølgelig må du gi tips om jevnt kjøremønster, lave turtall, høye gir osv før dere starter.. så ser dere hvor mange km dere klarer hver, og når du sitter igjen med 200 kilometer mer enn henne, kan det være at det faktisk går opp et lys for henne også ;)

 

fungerte iallefall utmerket på min gamle flamme..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor mi har stikk motsatt "problem": Hu har bil med tiptronic-gir, og den står som regel alltid i 4. gir, også i 20-30 km/t... motoren er ALDRI over 2500 rpm (2.0 bensin sugemotor)

 

det der er mødre:) har samme problem her i gården også:p

 

edit:

husker godt i mine yngre dager da jeg var 17 og jobbet en sommer og fikk sitte på med ei som jobbet at med meg.

Der vi skulle kjøre fra var det en laaang oppoverbakke i 80 sone..så ho drog den pent heeeilt ut på andre giret ..for så å gire til 5?:spin

hehe..synes litt synd i toyotaen:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg flip-chip med turtall sperre ;)

Da kan du velge max turtall når hun er ute og kjører, og når du kjører skrur du over til normalt igjen.

Du slipper en diskusjon hvor hun ikke kommer til å gi seg uansett og bilen lever litt lengre :)

 

Eller så kan du gjøre noe du vet hun vil rette deg på, så drar du bare "du gidder ikke å høre på meg angående bilen, da gidder ikke jeg å høre på deg nå. Jeg gjør som jeg vil" Kommer ikke til å hjelpe, men er moro å slenge litt med leppa.

Eller så kan du si til henne at hun får betale for div. skade på bilen om hun ikke gidder å høre etter.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er mødre:) har samme problem her i gården også:p

 

edit:

husker godt i mine yngre dager da jeg var 17 og jobbet en sommer og fikk sitte på med ei som jobbet at med meg.

Der vi skulle kjøre fra var det en laaang oppoverbakke i 80 sone..så ho drog den pent heeeilt ut på andre giret ..for så å gire til 5?:spin

hehe..synes litt synd i toyotaen:p

Modern revver gjerne helt opp til 4000, hun. :P 2 liter bensin N/A.

 

Selv bruker jeg ALLTID høyeste praktisk brukbare gir. Spare bensin = bra.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig. Spesielt under aksellerasjon, fin snert. Men når en ikke aksellererer, er det et par ulemper med høyt turtall:

 

- Det bråker og er slitsomt

- Det gir høyere forbruk

- Det sliter mer på motoren i det lange løp.

 

Som du garantert vet, men det er i alle fall det jeg skulle frem til, under aks er turtall finfint, under kjøring er det fyfy. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig. Spesielt under aksellerasjon, fin snert. Men når en ikke aksellererer, er det et par ulemper med høyt turtall:

 

- Det bråker og er slitsomt

- Det gir høyere forbruk

- Det sliter mer på motoren i det lange løp.

 

Som du garantert vet, men det er i alle fall det jeg skulle frem til, under aks er turtall finfint, under kjøring er det fyfy. :)

 

vel, ein motor som aldri har turtall blir daukøyrd og må overhalast etter ei stund. Er nok av ikkje så altfor gamle bilar det har skjedd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår