Gå til innhold

Samboer girer på høye turtall

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sett deg ned med henne og prøv å gå på at det er slitsomt å høre på turtallet, at det er mer økonomisk, at man ødelegger motoren på den måten og det er rett og slett feil å kjøre slik.

 

Når det gjelder mødrer så er moren min den typen som: nei, gidder ikke å gire... :/

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dieselmotor er ingen turtallsmaskin, det ideèlle er vel og ikke dra den noe særlig mer en 3500-4000, en kald dieselmotor burde også stå litt på tomgang før den brukes da motoren ikke er så glad for og bli presset da den er kald, noe som er en selvfølge ved alle motorer!

 

Er du ikke LITT generaliserende nå? Motoren i gamlebilen butta på rundt 3500 rpm, og rødsona på noen nyere turbodieseler er over 6000 rpm...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en automatgiret bil til henne? Tenk miljøvern og ikke minst brukskonsekvenser og motorskader.

 

Dagens dieseler trenger ikke turtall og 0null turtall gir minst slitasje.

Skyvet har du uansett i et relativt bredt turtallsregister. Bedre og kjenne et jevnt skyv over et bredt og anvendbart turtallspekterspekter, isteden for et esel eller hestespark.

 

Og sist men ikke minst, parker aldri din egen perle i nærheten av hennes bil...

 

Har ikke gåggla men mener å vite at widerøes twin otter har motorer som opererer på ca 12-13 hundre omdr. Der risikerer du å bli arbeidsledig om du ruser motorene utenom det aller nødvendigste og dette gjelder også kvinnelige piloter. Da jeg hørte dette ringte det en bjelle med en klar og vakker sang i suset fra trærne rett neom fjøset.

 

Om jeg tar feil å får pepper for dette vil jeg bytte nick og komme med langt flere usannheter.

 

Som de sier i usa; there is no substitute for cubic inches, petrol, weapons, and terrorists.

 

Synes denne dama mangler oppdragelse, virker veldig kynisk, hensynsløs, og arrogant å ser ut til å lystre lite.

 

Eller så er hun rett og slett en håpløs sjåfør.:fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke LITT generaliserende nå? Motoren i gamlebilen butta på rundt 3500 rpm, og rødsona på noen nyere turbodieseler er over 6000 rpm...

 

For det første så sier ikke trådstarter noenting om hvilken bil, for det andre så er det fortsatt mest normalt med rødmerking på ca 4500

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv kjørt Bmw 530 d men har sitti på. Har derimot kjørt A6 3.o tdi.

 

Bmwen var ganske villig opptil 5000. Bmw tar tak på ca 1900 omin og har vel 500 nm. Audi har prioritert bunndrag og er derfor ikke like villig opptil 5 tusen.

 

Audin har væl maks dreiemoment allerede rundt 1400 omin. (1450?) 450nm. Dette gjør at audin i praksis oppleves som sterkere over vanlig brukte motorturtall, og sparker bra fra bunn.

 

Er ikke mange motorer som går best om de "tømmes" og enkelte kan jo ikke tømmes heller. Motorgangen på Audien lurte til og med bilkjennere med sin stille og kultiverte gange...

 

Turtall er bare tull på diesel...støyer mye og overdøver turbosuset og kraftutfoldelsen som planter seg i hele bilen. Turtall gjør jo bare at bilen rister..

 

NB! min mening og mine betraktninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår