Gå til innhold

Svindel av MX5...

Ranger emnet

Trulsen

Anbefalte innlegg

God kveld godt folk.. Satt akkurat å surfa over internett etter mx-5'er. Da kom jeg over denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1316258

Dette er min onkel's tidligere bil.. Denne solgte han for under et år siden til han som har den nå. Da var km'stand 260.000km. Den var også hvit og han som har den nå har ikke betalt 80.000 for den. Ville bare si dette så ikke noen her inne kjøper seg en bil som er tulla med km'standen på osv. Grunnen til at jeg veit dette er at det var vi som lakka felgene den fargen de er nå, laga stylebaren bak setene og monterte det rattet som står på. Vi hadde også netting i grillen + at jeg har snakka med eier av bilen nå ikveld og han sa det var den bilen jeg snakker om her.

PS. Var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, men fant ut at det passa seg her.

Du som har laget tråden her http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672640

Der du sier at det var DIN tidligere bil og ikke din onkel's tidligere bil?

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har laget tråden her http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672640

Der du sier at det var DIN tidligere bil og ikke din onkel's tidligere bil?

Hva i all verden spiller det for noen rolle...?

Hva annonsen angår, så er det jo uansett rimelig spesielt å oppgi km-stand til å være 170.000, hvis det er sånn at den har gått 170.000 miles... Da må man som selger forvente at noe slikt som dette kan skje.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede en post om dette,, ikke noe nytt fenomen skal vedde på at det er ganske stort prosentandel av de bruktebilene som har gått lite som er nedskrudd km stand på eldre biler.

Så når jeg handler brukt ser jeg blindt på km standen å heller vurderer teknisk om den er verdt prisen.

edit din gammle annonse: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7160329

Fy f, den var jo f.. meg verdt de ekstra 10k-20k etter han hadde fikset den opp til en aksetabelt nivå.... Har sett MYE værre svindlerie.

OMG.. Husker den der.. Sinnsykt FÆL... Holdt på å kjøpe den og fikse den opp selv..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere eier burde kanskje tenkt på at telleren viser miles, før denne trådenble laget....

Svindel er nesten blitt et moteord på forumet her nå... Dessuten er det ikke svindel før bilen er solgt og det står 170000KM i kontrakten....

Kunne tross alt hende at han skrev mindre i annonsen for å ikke skremme bort noen... kjip ting å gjøre, men ikke ulovlig.

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere eier burde kanskje tenkt på at telleren viser miles, før denne trådenble laget....

Svindel er nesten blitt et moteord på forumet her nå... Dessuten er det ikke svindel før bilen er solgt og det står 170000KM i kontrakten....

Kunne tross alt hende at han skrev mindre i annonsen for å ikke skremme bort noen... kjip ting å gjøre, men ikke ulovlig.

Ja, ordet svindler skal ikke brukes upassende, og kan resultere i injurie søksmål mot fyren som gikk ut og kalte han svindler. Lover og regler gjelder også over internett, mange som "glemmer" dette

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider