Gå til innhold

legg ut bilder du har tatt på Gatebil messa her

Ranger emnet

Remi T

Anbefalte innlegg

Her er noen bilder jeg tok i dag. De som ikke liker vidvinkel bilder kan se en annen vei :P

th_IMG_7267.jpg

th_IMG_7265.jpg

th_IMG_7263.jpg

th_IMG_7259.jpg

th_IMG_7255.jpg

th_IMG_7249.jpg

th_IMG_7248-1.jpg

th_IMG_7248.jpg

th_IMG_7238.jpg

th_IMG_7234.jpg

th_IMG_7233.jpg

th_IMG_7232.jpg

th_IMG_7231.jpg

th_IMG_7230.jpg

th_IMG_7227.jpg

th_IMG_7225.jpg

th_IMG_7223.jpg

th_IMG_7219-1.jpg

th_IMG_7219.jpg

th_IMG_7215.jpg

th_IMG_7214.jpg

th_IMG_7211.jpg

th_IMG_7209.jpg

th_IMG_7207.jpg

th_IMG_7202.jpg

th_IMG_7199.jpg

th_IMG_7198.jpg

th_IMG_7192.jpg

th_IMG_7189.jpg

th_IMG_7188.jpg

Edit: Stakk innom VG og fant en artikkel om gatebilmessa med tilhørende bildeserie; http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=4976

Synes bildene holdt en rimelig lav standard, dårlige utsnitt osv. Man forventer mer av profesjonelle fotografer, er jo mange her inne som klarer mye bedre! Men, alle brikkene falt på plass når jeg leste hvem som har tatt bildene.

Starte klubb,HHVFM? (Hanne Hattrem Vekk Fra Media)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1622633']Her er noen bilder jeg tok i dag. De som ikke liker vidvinkel bilder kan se en annen vei :P

Edit: Stakk innom VG og fant en artikkel om gatebilmessa med tilhørende bildeserie; http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=4976

Synes bildene holdt en rimelig lav standard' date=' dårlige utsnitt osv. Man forventer mer av profesjonelle fotografer, er jo mange her inne som klarer mye bedre! Men, alle brikkene falt på plass når jeg leste hvem som har tatt bildene.

Starte klubb,HHVFM? (Hanne Hattrem Vekk Fra Media)[/quote']

Bildene dine var utrolig bra ! Jeg elsker vidvinkel ;) og da må jeg jo spørre hva slags kamera, linse osv du bruker ?

Hva slags innstillinger har du brukt her ?

Var innom VG i ste selv, og de bildene der er av lav standard. Og sjekk kommentarene under bildene. Og så sjekker du navnet på hvem som har tatt bildene, så skjønner du det. (er jente selv, men hallo!)

Sitat : "IKKE BARE NYTT: Eldre velholdte Volvoer er også deltakere i Årets Gatebil. Foto: Hanne Hattrem."

Tror hun skal ta en titt under panseret til bilene først jeg :watchout

Men igjen, jeg elsket bildene dine hvertfall ! (legger ut bilder fra messa selv på min bildetråd senere... vis noen individer vil se :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var da voldsomt :P

Jeg har brukt mitt trofraste Canon 350D og et Sigma 10-20mm f4-5.6 objektiv som jeg kjøpte i dag! =)

Hadde ISO på 800 og lukkertider og blenderåpninger er varierende fra bilde til bilde, men prøvde å bruke kort lukkertid så bildet ble skarpt og ofret litt dybdeskarphet for det.

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1622750']Hehe' date=' det var da voldsomt :P

Jeg har brukt mitt trofraste Canon 350D og et Sigma 10-20mm f4-5.6 objektiv som jeg kjøpte i dag! =)

Hadde ISO på 800 og lukkertider og blenderåpninger er varierende fra bilde til bilde, men prøvde å bruke kort lukkertid så bildet ble skarpt og ofret litt dybdeskarphet for det.

Takk for hyggelig tilbakemelding![/quote']

Takker :) Regner med at du foreløbig er fornøyd med det nye objektivet! Har fristet å kjøpe det lenge! Bildene dine ble hvertfall innmari fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1622633']Her er noen bilder jeg tok i dag. De som ikke liker vidvinkel bilder kan se en annen vei :P

Synes bildene holdt en rimelig lav standard' date=' dårlige utsnitt osv. Man forventer mer av profesjonelle fotografer, er jo mange her inne som klarer mye bedre! Men, alle brikkene falt på plass når jeg leste hvem som har tatt bildene.

Starte klubb,HHVFM? (Hanne Hattrem Vekk Fra Media)[/quote']

Ser du har brukt vidvinkel her, men du har jo tatt bilder som du ville med en vanlig linse. Noe av poenget i mine øyne er jo å utnytte nettopp denne "langdratte" effekten man får ved en vidvinkel linse.

Når det er sagt må jeg skryte litt også, veldig fine bilder. Særlig det av Il tempo :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "langdratt" effekten din blir ltit ekstrm på bilbilder syns jeg. Syns [sims] har utnyttet seg bra av objektivet, og gir bilder som stemmer godt overens med hvordan ting ser ut på ordentlig.

Tok ikke helt den der om den langdratte effekten. Gjerne utdyp.

Mine bilder ligger i Bildetråden min.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider