Gå til innhold

ombygging; golf 1 1,8 k-jet, spm ang. bensintank

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

skal bygge om min golf 1 1,6 til 1,8 k-jet, og oppdaget i dag et lite problem jeg får her:

 

på donorbilen er det jo 2 bensinpumper: en fødepumpe og en høytrykkspumpe.

fødepumpa sitter i tanken, og hvis jeg skal ha denne pumpa over i enisern, tenker jeg at jeg må ha bensintanken fra donorbilen (golf2 syncro), men dette går jo ikke, pga annerledes utforming på denne tanken.

 

Hvordan gjøres dette vanligvis?

 

kanskje litt dårlig forklart, så bare spør hvis jeg var uklar :)

 

R

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis brukes en høytrykkspumpe, tilsvarende den som Einser GTI hadde. Reint plassmessig er det vanskelig å få til noe annet. Det er trangt baki der.

 

Tanken man bruker er den til Golf GTI/Diesel/Cab, som har utløp til pumpa nede på høyre side. Mulig det er mulig å mikke det til med den originale tanken fra forgassermotoren, men ettersom jeg alltid har hatt god deletilgang har jeg hittil ikke giddi å ta meg bryet å prøve.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis brukes en høytrykkspumpe, tilsvarende den som Einser GTI hadde. Reint plassmessig er det vanskelig å få til noe annet. Det er trangt baki der.

 

Tanken man bruker er den til Golf GTI/Diesel/Cab, som har utløp til pumpa nede på høyre side. Mulig det er mulig å mikke det til med den originale tanken fra forgassermotoren, men ettersom jeg alltid har hatt god deletilgang har jeg hittil ikke giddi å ta meg bryet å prøve.

 

dvs at man stiller begge pumpene utenfor tanken?

(mener på golf 2 at ene pumpa sitter inni tanken)

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvs at man stiller begge pumpene utenfor tanken?

(mener på golf 2 at ene pumpa sitter inni tanken)

 

Nei. Det vil si at man bruker bare en pumpe. Tilsvarende som f.eks. Golf 1 GTI, Audi 80/90/100 med femmer sugis hadde. Jeg kan ikke skjønne hvordan du skal få plass til to pumper og trykkakkumulator bak der. Det er vanskelig nok bare å få plass til den ene pumpa og trykkakkumulatoren, dersom du ikke har det originale opphenget til disse (og de er som regel rusta i filler, så tidligere eiere har som regel erstattet dem med strips og ståltråd).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Vanligvis brukes en høytrykkspumpe, tilsvarende den som Einser GTI hadde. Reint plassmessig er det vanskelig å få til noe annet. Det er trangt baki der.

 

Tanken man bruker er den til Golf GTI/Diesel/Cab, som har utløp til pumpa nede på høyre side. Mulig det er mulig å mikke det til med den originale tanken fra forgassermotoren, men ettersom jeg alltid har hatt god deletilgang har jeg hittil ikke giddi å ta meg bryet å prøve.

 

Husk at det er annen tank på golf 1 cab fra 84->

Da kom det større tank som er plassert annerledes under bilen.SÅ jeg ville satset på en tank fra gti/diesel før 84

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, så neste mission blir altså å få tak i tanken til golf 1 gti/diesel/cab, + pumpa fra (jeg siterer) "Tilsvarende som f.eks. Golf 1 GTI, Audi 80/90/100 med femmer sugis hadde". riktig? d blir jeg sittende med bare ei pumpe altså?

 

Ja, da ender du bare opp med ei pumpe.

 

Legg også merke til den helt korrekte opplysninga som nitewlkr kom med her ang. tank!

 

For øvrig får du tanken ny fra Klokkerholm. Den har delenummer

9520019 .

 

Pris får du spørre om på din nærmeste Mekonom f.eks.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår