Gå til innhold

Kjøp av en enkel bilstereo m/ Radio, CD og MP3

Ranger emnet

Psycho Mantis

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har en Volkswagen Caravelle ('96-modell), og på den finnes det kun en Bilstereo med radio og kassett, og i den anledningen tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en Bilstereo med radio og CD-spiller (som i hvert fall tar MP3, men gjerne WMA også) i Julegave. Den bør forøvrig være veldig enkel i bruk. Bilen har 4 høytalere, men hvor gode de er i forhold til spillerene som jeg har sett på (som alle forøvrig er 4x50W) vet jeg ikke, og jeg vet ikke hva det har å si (er 50W standard på de fleste biler?).

Spørsmålet mitt er hvilken spiller som anbefales. Jeg har tittet en del på spillere på Komplett.no, og da ser jeg etter spillere som ligger på Rundt 1000-1500 kroner.

Link til det Komplett har å by på: Bilstereo på Komplett.no

Bilstereoer som jeg har tittet på:

- JVC KD-G321 CD-Receiver, 4x50W Max, RDS-radio, CD-R/-RW, MP3, WMA, Line Out

- Pioneer DEH-2800MP, 4x50W Max, D4Q, RDS, MP3, WMA

- Pioneer DEH-30MP, Mosfet 4x50W Max, D4Q, RDS, MP3, WMA, AUX in, 2 Pre-out

Tenker vel mest på Pioneer DEH-30MP - noen som har erfaring med denne? Verdt å nevne at dette kun er til enkelt bruk. Jeg har ikke tenkt til å skaffe meg noen bass o.l. (og jeg tror ikke foreldrene mine skal det heller).

Jeg lurer også på hvor enkelt det er å skifte en bilstereo. Er dette noe man enkelt kan gjøre selv (til tross for at man aldri har gjort det før)?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tittet litt videre, og da kom jeg over denne på Elkjøp til 1494,- (som forøvrig koster 1995,- på Komplett).

JVC KD-DB711

Er denne en bedre bilstereo enn DEH-30MP?

Trenger man noe mer enn det som følger med i pakken når man kjøper JVC KD-DB711?

Ser at den har DAB-radio. Krever det noe mer, eller ligger alt i pakken?

Skal nok innom Elkjøp for å høre med dem der, men det hadde vært fint om jeg fikk svar her også.

På forhånd, takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider